۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۱۷۵۵۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تأکید کرد؛

وحدت‌افزایی؛ مهم‌ترین رسالت رسانه‌های جمعی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به تلاش‌هایی که برای وحدت زدایی در جهان اسلام می‌شود، توجه به زمینه‌های وحدت‌آفرین را مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها دانست.
حجت‌الاسلام عباس اسکندري

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در دیدار محمدمهدی سلیمانی، سرپرست خبرگزاری مهر در استان قم به نقش تأثیرگذاری و هدایت‌گری رسانه‌های جمعی در همه شؤونات زندگی انسان‌ها اشاره کرد و گفت: اگر رسانه‌های جمعی به ارزش‌های الهی و دینی پایبند باشند می‌توانند جامعه را به سمت تعالی و پیشرفت سوق دهند و اگر این ویژگی مهم در رسانه‌ها نباشد جامعه به انحراف کشیده می‌شود.

 

وی افزود: در این‌که چقدر جامعه به صداقت، راستگویی و سایر مؤلفه‌های ارزشی پایبند هستند، بخش عمده‌ای از این نقش را رسانه‌های جمعی ایفا می‌کنند. اگر اطلاع‌رسانی و انعکاس رویدادها و تحلیل‌های رسانه‌ای مبتنی بر صداقت و امانت‌داری باشد سطح باورها و اطلاعات مردم هم به همان گونه رشد می‌کند ولی اگر مردم احساس کنند رسانه‌ها دروغ می‌گویند یا واقعیت‌ها را پنهان می‌کنند، آنها هم به مرور دچار این آفت‌ها می‌شوند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به مشکلاتی که در استان‌های کشور پیش روی جریان اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌های جمعی وجود دارد، خواستار بهره‌مندی متوازن و عادلانه امکانات و تجهیزات در استان‌ها و شهرستان‌ها شد.

 

حجت‌الاسلام اسکندری بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های استانی توسط رسانه‌های جمعی تأکید کرد و گفت: راه کشف ظرفیت‌ها این است که رسانه‌های جمعی در مسیر انعکاس واقعیت‌ها حرکت کنند و تحت تأثیر تغییر و تحولات مدیریتی قرار نگیرند.

 

وی معتقد است، ثبات در مسیر هدف گذاری شده موجب جلب اعتماد و اطمینان مردم می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم پرداختن به موضوعات اولویت‌دار را مهم‌ترین رسالت رسانه‌های جمعی بیان کرد و ادامه داد: تلاش برای وحدت‌زدایی بین شیعه و سنی یکی از چالش‌هایی است که در منطقه با آن مواجه هستیم، بنابراین با توجه به ظرفیت‌های برجسته دینی که در قم وجود دارد، از رسانه‌های جمعی این استان انتظار می‌رود خط مشی فعالیت خود را بر مبنای وحدت‌افزایی ترسیم کنند و در انعکاس اخبار، گزارش‌ها و تحلیل‌ها، توجه بیشتری به زمینه‌های وحدت‌آفرین داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام اسکندری تبیین زوایای جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و تحرکات مرموزانه این رژیم در منطقه برای مردم را یکی دیگر از موضوعات مهم برشمرد و اظهار کرد: این‌که جامعه جهانی در برابر ظالمان و جنایتکاران واکنش اعتراض‌آمیز دارد جای امیدواری است و باید مورد تحلیل و تشویق قرار گیرد.

 

وی در پایان برجسته‌کردن ارزش‌های اسلامی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، تلاش برای جلب مشارکت خیرین در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری و... را از دیگر رسالت‌های مهم رسانه‌های جمعی ذکر کرد./907/102/ع

 

ارسال نظرات