۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۱۸۱۰۴
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

انتخابات آزاد عادلانه‌ترین روش برای تعیین سرنوشت مردم فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با حمایت هایی که آمریکایی ها از گروه داعش داشتند نشان دادند که مواضع ما و آن ها در موضوع عراق هیچ سنخیتی با یکدیگر ندارد و نمی توان هیچ راهکاری برای همکاری مشترک در موضوع عراق بیابیم.
حجت الاسلام والمسلمين ديرباز، عضو خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: حرکت های خودجوش مردمی و کمک به دولت عراق در مقابله با گروه تروریستی داعش باعث شد تا آمریکایی ها به فکر حل بحران عراق از طریق گفت و گوهای سیاسی بیافتد.

 

وی افزود: با توجه به جنایت هایی که داعش در عراق انجام داده است بایستی دفع فتنه تا نابودی کامل داعش انجام شود و هرگونه مذاکره ای در این زمینه اتلاف وقت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که هرگونه مذاکره با داعش و همپیمانانش از نظر مسلمانانی که اخبار و مشکلات عراق را رصد می کنند محکوم است، افزود: عزم جدی دولت و ملت عراق با حفظ وحدت، بایستی تا سرکوبی کامل گروه تروریستی داعش در عراق شکل ادامه داشته باشد.

 

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران به غیر از موضوعات هسته ای هیچ دستوری برای مذاکره با آمریکا ندارد، گفت: طبیعتا مواضع ما با آمریکایی ها در ارتباط با عراق متفاوت است و خیلی نمی توان به همکاری مشترک در عراق خوشبین بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که گروه تروریستی داعش با چراغ سبز آمریکایی ها دست به جنایت می زنند، اضافه کرد: با حمایت هایی که آمریکایی ها از گروه داعش داشتند نشان دادند که مواضع ما و آن ها در موضوع عراق هیچ سنخیتی با یکدیگر ندارد و نمی توان هیچ راهکاری برای همکاری مشترک در موضوع عراق بیابیم.

 

اسرائیل انسانیت را کنار گذاشته است

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان در فرمایشات اخیر به صراحت اشاره فرمودند که برای این که مردم مظلوم فلسطین بتوانند در مقابل اسرائیلی ها ایستادگی بهتری داشته باشند باید مردمان کرانه باختری و جاهای دیگر مسلح شوند.

 

وی با بیان این که این امر می تواند تمهید سیاسی و عقلانی را در پی داشته باشد، افزود: وقتی دولتی به عنوان دولت جعلی، غاصب و اشغال گر سرزمینی را به بهانه های واهی اشغال و حاکمیت ظالمانه خود را در آن جا مستقر کرد، شهروندان آن سرزمین دیگر نمی توانند به عنوان شهروندان عادی باشند و در برابر ظلم های حکومت با دست خالی مقابله کنند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آمریکا با حمایت هایی مالی، تبلیغاتی و تهیه و تدارک گنبد آهنین برای اسرائیل از آن حمایت می کند که با این شرایط دیگر نمی توان گفت که فلسطین با دست خالی می تواند در برابر اسرائیلی ها بایستد.

 

وی ادامه داد: در مرحله ای فلسطین با نهضت سنگ و به کارگیری آن پیشروی کردند ولی اخیرا در غزه رژیم جعلی اسرائیل نشان داد که اصول انسانیت را زیر پا گذاشته است و حتی به زنان باردار و کودکان هم رحم نمی کند.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بهترین راه برای مقابله با این رژیم ها مسلح شدن مردم فلسطین است.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: باید حاکمیت سرزمین فلسطین از طریق انتخابات آزاد توسط مردم این سرزمین تایید شود./1302/ت303/ب

 

ارسال نظرات