۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۲۱۸۱۰۹
جانشین فرمانده کل سپاه:

شکار پهباد رژیم صهیونیستی، اقتدار دفاعی ایران را نشان داد

خبرگزاری رسا ـ سردار سلامی با بیان این‌که تفکر بسیجی که شاخصه‌های آن از منطق وحی استنباط و استخراج شده است، مدل‌های زمینی آیات آسمانی قرآن مجید است، اظهار داشت: پیام‌های راهبردی دفاعی قدرتمندی که رصد و شکار پهباد رژیم صهیونیستی به دشمنان می‌دهد بسیار مهم است. پاسخ ما دیپلماتیک نیست، ما در میدان پاسخ می‌دهیم و لزوماً واکنش‌های خود را اعلام نمی‌کنیم، بلکه اعمال می‌کنیم.
سردار حسين سلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامی‌داشت روز بسیج کارمندان و معرفی فرماندار شهید محمدرضا قلی‌وند، شهید شاخص سال 1393 سازمان بسیج کارمندان که سه‌شنبه 4 شهریورماه در تالار اجتماعات وزارت کشور برگزار شد، با تبریک سالروز بسیج کارمندان و هفته دولت به خدمتگزاران اجرایی کشور اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز شاهد تحولات و حوادث خارق‌العاده‌ و به ظاهر خارج از دایره تصورات رایج و عادی بشر بوده‌ایم.
وی افزود: پیروزی‌های شگفت‌انگیز در اوج نابرابری‌ها، شکست‌های عجیب در جبهه دشمنان بزرگ که وسعت و مقیاس قدرت‌شان جهانی بوده است، دفاع از دستاوردهای ارزشمند یک انقلاب تاریخی شکوهمند، حفظ یک استقلال حقیقی در فضایی پر از تهدید و توطئه، ثبات قدم یک ملت بزرگ در عرصه نبردهای همه‌جانبه، چه در صحنه نظامی و چه در عرصه مقاومت‌های اقتصادی و چه در محیط پرتنش تهاجمات فرهنگی آفرینش صفحاتی درخشان از تاریخ ملت ایران است که تفکرات، معادلات و فرمول‌ها و روندهای جاری در جهان را به هم زده و معیارهای قضاوت جدیدی را برای ملت بزرگ ایران ساخته است.
سردار سلامی تصریح کرد: این شگفتی‌ها تراز و ارتفاع شخصیت ملت مسلمان ایران را در موقعیت بین‌المللی در عداد قدرت‌های بزرگ ثبت کرده و از ملت ایران شاخص‌های جذاب و قابل تبدیل به الگو همچون ثبات قدم، مقاومت، عزت‌طلبی، سربلندی، حامل روح فداکاری، شجاعت سیاسی و اجتماعی، ایثار و از خودگذشتگی ساخته است.
وی با بیان این‌که امروز نگاه جهانیان به ملت ایران نگاهی بسیار رفیع و بلند است، خاطرنشان کرد: این نگاه، بلندمرتبه، جهانی، ستایش برنگیز، جذاب و دلنشین است و همانند یک آرزو برای سایر ملت‌هاست.
جانشین فرمانده کل سپاه با طرح این پرسش که چه عواملی باعث شده است که محیط سیاسی و اجتماعی و جغرافیایی ایران امروز در میان امواج متلاطمی از آتش در محیط‌های پیرامونی مثل یک گلستان خنک و دلنشین همانند داستان افکندن حضرت ابراهیم(ع) به درون آتش است، ابراز داشت: مهمترین عامل آن حاکم بودن روح تفکر انقلابی بسیجی است که موجب شده تا در این فضای نابرابر و خطرناک، ملت ایران این چنین افق‌های توسعه، پیشرفت، عزت، امنیت، رفاه، کرامت، سربلندی، آزادگی، خوداتکایی و خودکفایی را طی کند. تفکری که از درون فضای جوشان ذهن امام راحل(ره) و از درون افق‌های ژرف‌نگر و عمیق اندیشه‌های روشن رهبر معظم انقلاب سرچشمه گرفته و همانند چشمه‌ساری در فضای ذهن و قلب جامعه ما نشسته است.
وی به شاخصه‌های تفکر بسیجی اشاره کرد و گفت: تفکر بسیجی که شاخصه‌های آن از منطق وحی استنباط و استخراج شده است، مدل‌های زمینی آیات آسمانی قرآن مجید است و توانسته است یک جنگ هشت ساله همه قدرت‌های جهانی را علیه ملت ایران به سرانجام پیروزی این ملت به پایان برساند.
سردار سلامی به نتایج حاکمیت این تفکر انقلابی در جامعه اشاره و تأکید کرد: وقتی این روحیه و تفکر بر ذهنیت و قلب جامعه حاکم است، از این ملت، یک ملت شکست‌ناپذیر، نفوذناپذیر، یک جامعه کرنش ناپذیر و شجاع خواهد ساخت، چون در منطق وحی مسلمانان هیچ قدرتی را جز قدرت کبریایی خداوند متعال به رسمیت نمی‌شناسند. در مردمک چشمان حقیقت‌بین مومنان و موحدان، هیچ قدرتی جز قدرت الهی اصالت ندارد.
وی معماری فضای ذهن جامعه ایران را هنر بزرگ رهبران بزرگ انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: معماری آرزوها و مهندسی تفکر جامعه برای فتح قله‌های بزرگ و دسترسی به آرزوهای بلند از هنرهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری به شمار می رود و این نه فقط در میدان ذهن، بلکه به واقعیتی روی زمین تبدیل شده است و از اعجازهای مکتب وحی است که می‌تواند جوامعی را بسازد که از فراز ارمان‌ها و آرزوها و توانمندی‌های دشمنان بزرگ عبور کرده و بی‌اعتنا به تهیدی قدرت‌های بزرگ، هدف‌های خود را تعقیب کند.
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به سناریوی دشمنان انقلاب برای براندازی نظام افزود: در محیط ذهن و خیال و وهم و تصور دشمنان ما چیزی جز نابودی و هدم انقلاب وجود نداشته است و سناریوهای عملیاتی و استراتژی‌های میدانی را در این 36 سال بر شکست این ملت و توقف آن در زمان و حبس در جغرافیای درونی خود و نیز شکست او برای جلوگیری از تبدیل شدن به یک مدل و الگو متمرکز کرده است.
وی تاریخ انقلاب را تاریخی کوتاه اما فشرده و پر از عمل خواند و یادآور شد: ما از گردنه‌های سختی در طول تاریخ انقلاب عبور کردیم، اما منطق حکمت و تدبیر الهی، اعتقاد و باور حقیقی و ایمان واقعی به کمک ما آمده است، چون در منطق وحی، قرآن بشارت‌های ارزشمندی به مسلمانان داده و به ما می‌آموزد که اگر به قصد قربت و با نیت خالص و با تکیه بر قدرت الهی به مبارزه با دشمنان بپردازیم، کمیت‌ها ملاک نیستند و قلیل بودن مومنان دلیلی برای شکست‌شان نیست. این پیام وحی است.
سردار سلاتمی توکل به خدا را عامل موفقیت‌های نظان جمهوری اسلامی در این 36 سال دانست و ابراز داشت: دفاع هشت ساله ما در حقیقت یک جنگ جهانی بود و ائتلاف همه قدرت‌های آن روز دنیا، که قادر بودند با انقباض و انبساط قدرت، هر حادثه‌ای را در آن زمان مدیریت کنند، نشان‌دهنده اوج قدرت و نصرت الهی بود. این تفکر بسیجی است و ما نه فقط با ذهن، که با چشم و همه اعضا و جوارح خود درک کرده‌ایم که هرگاه به نصرت دین خدا شتافته‌ایم، خداوند راه غلبه دشمنان را بر ما بسته و ما را بر آنها چیره کرده است.
وی منطق بسیج را یک مکتب درخشان، قدرت‌آفرین و الهام‌بخش توصیف کرد و گفت: این تفکر در جنوب لبنان برای نخستین بار افسانه شکست ناپذیری یک ارتش متصل به قدرت‌های جهانی را زایل کرد. این تفکر بسیجی است که فراتر از مرزهای ایران در غزه، لبنان، سوریه و عراق شعله ایجاد کرده و قدرت آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن را به چالش جدی می‌کشاند. رویدادی که اتفاق می‌افتد آن است که رژیم صهیونیستی تبدیل می‌شود به تنها کشوری که تمام مناطق تحت اشغال او، تقاطع آتش دشمنان همسایه او شده و آثار و بارقه‌های محو این رژیم جعلی از صفحه جغرافیای سیاسی جهان بهتر از هر زمان دیگر نمایان می‌شود.
جانشین فرمانده کل سپاه به نابودی پهباد رادارگریز رژیم صهیونیستی توسط سپاه اشاره و تصریح کرد: ما این پهباد کوچک با سطح مقطع راداری اندک و در یک آسمان بزرگ را به محض ورود به مرز ایران رصد کردیم و چون می‌خواستیم از مقصد نهایی آن آگاه شویم، تا نزدیک سایت هسته‌ای نطنز رهگیری کردیم و در یک فرصت مناسب آن را منفجر کردیم.
وی با بیان این‌که این واقعه هر چند به لحاظ تاکتیکی به ظاهر یک پدیده محدود به نظر می‌رسد، خاطرنشان کرد: پیام‌های راهبردی دفاعی قدرتمندی که رصد این پهباد به دشمنان می‌دهد بسیار مهم است. پاسخ ما دیپلماتیک نیست، ما در میدان پاسخ می‌دهیم و لزوماً واکنش‌های خود را اعلام نمی‌کنیم، بلکه اعمال می‌کنیم.
سردار سلامی در پایان نتیجه گرفت: بنابراین نظام ما نظامی است مقتدر، توانمند و نافذ که قادر است در هر سطحی و با هر دشمکنی در هر وسعتی مقابله لازم را انجام دهد. تاریخ دهه‌های اخیر نیز نشان داده است که ما هرگز در مقابل دشمنان کوتاه نمی‌آییم و بدون اعتنا به اراده دشمنان به پیش می‌رویم. ما در دستیابی به تمام اهداف‌مان همواره به اذن خدا و با حضور ملت مسلمان و به ویژه بسیجیان دلاور، پیروز و موفق خواهیم بود./9591/پ202/ج
ارسال نظرات