۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۱۸۳۰۸
آیت الله موحدی کرمانی:

مسؤولان فرهنگی باید پاسخگوی ناهنجاری ها باشند/ انسجام تشکل های اسلامی لازمه حفظ دستاوردهای انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که رویکرد فعالیت تشکل های اسلامی، باید رهنمود ها و بیانات ولی فقیه باشد، گفت: مسئولان فرهنگی کشور باید پاسخ دهند که چرا با وجود مؤسسات و دستگاه های فرهنگی متعدد، شاهد افزایش بد حجابی در جامعه هستیم.
آيت الله موحدي کرماني آيت الله محمد علي موحدي کرماني نماينده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبري آيت الله محمد علي موحدي کرماني نماينده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در یازدهمین مجمع سراسری جامعه اسلامی مهندسین که صبح امروز در سازمان فرهنگ و تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: به افرادی که در این تشکل علمی، عملی و اسلامی به عضویت درآمده و در حال فعالیت هستند تبریک می گویم، چرا که در راه خدا وارد عمل شده اند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر انسان پایبند یک هدف باشد، باید اقدام به تأسیس تشکل کند. مردم ایران که دست به انقلاب زده و رژیم پهلوی را سرنگون کردند، برای حفظ این انقلاب و تحقق آرمکان های آن باید تشکل های مختلفی را ایجاد کنند.

وی با بیان این‌که ظرفیت ها و استعدادهای فراوانی در کشور ما وجود دارد، افزود: اگر از این ظرفیت ها برای ایجاد گروه های انقلابی استفاده نشود، دشمنان ما با بهره گیری از همین ظرفیت ها دست به ایجاد تشکلات ضانقلابی می زنند.

وی با اشاره به آخرین آیه سوره آل عمران گفت: این آیه به جمع صبر کنندگان، برای پیشروی به سوی اهداف خود اشاره می کند که بیانگر اهمیت ایجاد گروه یا تشکل است. در قرآن کریم آیات بسیاری در رابطه با اهمیت ایجاد تشکل های دینی و اسلامی وجود دارد. اگر صدها انجمن یا تشکل دینی در حال فعالیت باشند اما با یکدیگر مرتبط نباشند، به اهداف خود دست نخواهیم یافت، چراکه یک تشکل به تنهایی توان ورود به همه عرصه ها را ندارد.

موحدی کرمانی یادآور شد: اسلام تأکید فراوانی بر تجمع مسلمانان دارد. نماز جماعت نیز یا هدف مشورت مسلمانان در امور مختلف و ارایه راهکارهای عملی برای سعادت می باشد که در اسلام به آن تأکید شده است، اما متأسفانه در اکثر نمازهای جماعت ما به این موضوع توجه نمی شود. اسلام امتی واحد است، هیچ ایرادی ندارد که گروه ها و تشکل های مختلفی ایجاد شود به شرط آن که همه آن ها با یکدیگر مرتبط بوده و دارای اهدافی ارزشی باشند.

وی تحقق امر به معروف و نهی از منکر را تنها با کار گروهی میسر دانست و بیان کرد: قرآن کریم لازمه امر به معروف و نهی از منکر را فعالیت گروهی می داند، چرا که در توان یک فرد نیست که مردم را به خیر و صلاح دعوت کند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اسلام دستور به جدال با دشمنان را می دهد اما پیش از آن به اهمیت جهاد به صورت گروهی و منسجم اشاره می کند. رزمندگان اسلام باید در یک صف و به صورت سازماندهی شده وارد عمل شوند. امروز شاهد درگیری بین گروه های تروریستی و تکفیری همچون داعش هستیم، چرا که گروهی واحد و منسجم نیستند و مهمتر از آن این است که هدفی الهی را دنبال نمی کنند. برخی از جمع های گروهی مفاسدی همچون غیبت را در خود جای داده اند، اسلام با این نوع گروه ها کاملا مخالف است. تشکلی ارزش دارد که هدفی الهی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: رویکرد فعالیت تشکل های اسلامی، رهنمود ها و بیانات ولی فقیه است. گروه های انقلابی در برخی مسایل دچار ضعف و مشکل می شوند، در این مواقع باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشند تا به چالش کشیده نشوند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به ضعف دولت در تحقق شعار سال، اظهار داشت: مسؤولان فرهنگی کشور باید پاسخ دهند که چرا با وجود مؤسسات و دستگاه های فرهنگی متعدد، شاهد افزایش بد حجابی در جامعه هستیم.

وی ادامه داد: اگر اقتصاد اسلامی عملی شود، دیگر فقیری در جامعه نخواهد ماند که تحقق این هدف نیازمند اجرای مدیریت جهادی است. تنها مدیریت جهادی است که می تواند موانع پیش رو را از میان بردارد.

آیت الله موحدی کرمانی در پایان با بیان این‌که اهداف غیر الهی در تشکل ها آن ها را به انزوا می کشد، افزود: گروه ها و تشکل های دینی و اسلامی زمانی موفق خواهند بود که تقوا و اخلاص را سرلوحه فعالیت هایشان قرار دهند./9590/پ202/ج

ارسال نظرات