۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۲۱۸۴۷۹
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی:

حمایت از دولت به معنای بسته شدن درهای انتقاد نیست/ در مسائل فرهنگی انتظار بیشتری از آقای روحانی داریم

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که حمایت از دولت به معنای بسته شدن درهای انتقاد نیست، گفت: مسائل فرهنگی اسباب ناراحتی و نارضایتی دلسوزان، بزرگان و متدینان شده است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد مصطفي موسوي اصفهاني

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که مسائل فرهنگی مهم‌تر از مسائل اقتصادی هستند، گفت: امروز مسائل فرهنگی دغدغه بزرگی شده و زنگ خطر آن به صدا در آمده است.

 

وی افزود: حتی رهبر معظم انقلاب که هر ساله ساعت‌ها از نمایشگاه کتاب بازدید می‌کردند، امسال از آن بازدید نکردند؛ وزیر ارشاد نیز مسائلی همانند ممیزی کردن کتاب‌ از سوی مردم را بیان می کنند که گویی در اینباره نظرات رهبر معظم انقلاب که باید الگو و اسوه باشد تأمین نشده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که امیدواریم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر افراد مؤثر در مسائل فرهنگی در رفتارهای خود تجدید نظر کنند، اظهار داشت: این آقایان به گونه‌ای رفتار نکنند که کارها همانند زمان خاتمی شود؛ در آن زمان مسائل فرهنگی به جایی رسید که وزیر ارشاد وقت سر از انگلستان در آورد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با اشاره به نگرانی‌ها رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید درباره مسائل فرهنگی گفت: مسلما منظور مسائل فرهنگی اسلامی و انقلابی است.

 

متدینین نسبت به مسائل فرهنگی نگران هستند
وی تأکید کرد: اگر بخواهیم دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و متدینان را در این مسائل رفع کنیم، باید براساس موازین اسلامی مسائل فرهنگی را پیاده کنیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مثبت ارزیابی کردن اقدام شهرداری تهران در تکریم بانوان در محیط کار نیز بیان داشت: در برخی از روزنامه‌ها نوشته بودند که وزیر ارشاد گفته است «این کار درست نبوده و مطابق خواست دینی نیست؛ چرا که اگر برای نمونه در کنسرت‌ها بخواهیم زن و مرد را جدا کنیم خانواده‌ها از هم جدا می‌شوند».

 

وی تصریح کرد: این چه استدلالی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمهوری اسلامی بیان می‌کند؛ حتی در روزنامه ها از قول وزیر ارشاد نیز گفته شده بود که رییس جمهور نیز با تفکیک جنسیتی موافق نیست.

 

وزیر ارشاد باید در رفتارهای خود تجدید نظر کند
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی تأکید کرد: اگر این سخنان صحت داشته باشد خون دل ما بیشتر می‌شود؛ 
متأسفانه روز به روز اوضاع بدتر می‌شود و امیدواریم آقای روحانی، وزیر ارشاد و بقیه مراکز فرهنگی همانند دانشگاه‌ها و صدا و سیما تجدید نظر کنند؛ اکنون با بهانه نداشتن برنامه‌های کافی فیلم‌های مروج فرهنگ منحط غرب از سوی صدا و سیما پخش می‌شود؛ در حالی که نبود برنامه‌های به اندازه نیاز مجوز برای بیان فرهنگ غرب و از بین بردن قبح اختلاط و بدحجابی نیست.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای رفع مشکلات فرهنگی گفت: متدینین واقعا ناراحت هستند و امیدواریم خدا کمک کند تا این مسائل بهتر شوند.

 

امیدواریم عاقبت شعار اعتدال همانند شعار آزادی نشود
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با اشاره به شعار اعتدال دولت یازدهم خاطرنشان کرد: لفظ اعتدال نیز همانند آزادی معانی متفاوتی داشته و می‌تواند مورد سؤ استفاده افراد قرار گیرد؛ لفظ اعتدال مطابق فطرت بشری است ولی باید حدود آن از نظر شرعی و عقلی بیان شود.

 

وی ادامه داد: اعتدال به معانی میانه روی است؛ ولی کارهای وزیر علوم دولت یازدهم که حتی صدای حضرت آقا را در آورد و ایشان فرمودند «متدینین را کنار نزنید»

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که باید به عملکرد افراد توجه کرد، خاطرنشان کرد: نباید در این مسائل به فکر حزب، گروه و همفکران خود باشیم؛ کار به جایی رسید که صدای مجلسی‌ها نیز به سبب فعالیت‌های مخالف اعتدال وزیر علوم در آمد، تنها نام این اعتدال است.

 

حمایت از دولت به معنای بسته شدن درهای انتقاد نیست
وی افزود: امیدواریم آقایان تجدید نظر کرده و همانند دوره آقای خاتمی که به نام اصلاحات هر کاری را انجام دادند نشود، حتی در آن زمان می‌گفتند می‌توان علیه خدا تظاهرات کرد و شعار داد؛ ولی متأسفانه می‌بینیم در برخی موارد کاری به جایی می‌رسد که اعتراض مراجع تقلید، مجلسی‌ها و متدینین بلند می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت‌های مختلف خاطرنشان کرد: ما نیز از دولت‌ها پشتیبانی می‌کنیم؛ ولی به معنای این نیست که در انتقاد بسته شود و اگر فردی نیز انتقاد کرد بگوییم ترسو و به جهنم؛ چرا که این سخنان عجیب و غریب از مقامات عالی برای شأن و مقام ایران اسلامی مناسب نیست./993/ت302/ج

ارسال نظرات