۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۱۸۷۲۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ طرح ضیافت اندیشه در تبریز، تشریح ویژه برنامه های زیر سایه خورشید و معارفه امام جمعه جدید گوگان از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز از اجرای طرح ضیافت اندیشه ویژه فعالان سیاسی و فرهنگی دانشگاه تبریز خبر داد و اظهار داشت: این دوره به صورت حضوری روزهای 7 تا 14 شهریورماه سال جاری در شهر مشهد مقدس برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه طبق گفته رهبری در فضای دانشگاه نخبه پروری باید در سه حوزه معنوی، علمی و سیاسی انجام گیرد، افزود: در حوزه پرورش نخبه سیاسی چنین برنامه هایی در پیمودن این راه به دانشجویان کمک می کند.


حجت الاسلام خدیوی با بیان این‌که دوره کارشناسی در دانشگاه دوره مهمی در تعیین مسیر زندگی دانشجویان است، گفت: دروس تخصصی دوره شامل مهارت های کار تشکیلاتی، حقوق دانشجویی، جریان شناسی سیاسی، آشنایی با شبکه های اجتماعی، مدیریت جهادی و جهاد فرهنگی، تکنیک های عملیاتی خبر و  آشنایی با رسانه های دانشجویی است.


جشن های دهه کرامت در آذربایجان شرقی برگزار می شود


سعید مطلبی، رییس کانون جوانان رضوی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران گفت: جشن های دهه کرامت(زیر سایه خورشید) در استان از 12 تا 16 شهریور با حضور خادمان رضوی برگزار خواهد شد، این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است.


مطلبی، با اشاره به برنامه های کانون جوانان رضوی در استان افزود: طی این مدت جشن ها و برنامه های فراوانی در داخل و خارج کشور پیش بینی شده که  مطابق سال های قبل قرار است 30  برنامه با حضور خادمان رضوی  در شهرستان های استان برگزار شود.


رییس کانون جوانان رضوی استان زمان ورود خادمان حضرت امام رضا(ع) به تبریز را روز دوازدهم شهریور عنوان کرد و افزود: روز دوازدهم راس ساعت 10 صبح مراسم استقبال از خادمین حرم رضوی در فرودگاه تبریز انجام خواهد شد که حضور عاشقان ولایت موجبات دلگرمی خواهد بود.


سومین نمایشگاه اوقات فراغت در تبریز برپا شد


 سیدمحمد شروین اسبقیان، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی شب گذشته، در افتتاحیه سومین نمایشگاه و جشنواره اوقات فراغت در فرهنگ‌‎سرای الغدیر تبریز هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارائه برنامه‎ها و محصولات فرهنگی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان دانست.


 وی از حضور 50 دستگاه متولی جوانان و اوقات فراغت در این نمایشگاه خبر داد و گفت: نمایشگاه بر 14 محور تفریحی، سرگرمی، فرهنگی، قرآنی، هنری و اردوی جهادی و... تشکیل شده که بیش از 50 غرفه توسط دستگاه‎‏های متولی و 10 غرفه ویژه ورزش در این نمایشگاه حضور دارند.


گفتنی است، سومین نمایشگاه و جشنواره اوقات فراغت جوانان از روز هشتم شهریور، به مدت 5 روز از ساعت 16 لغایت 20 در فرهنگ‌سرای الغدیر واقع در سه راه بهشتی، کشتارگاه سابق میزبان علاقه‌مندان است.


امام جمعه جدید گوگان معرفی شد


حجت الاسلام میر رسول رضوی نیا از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به عنوان امام جمعه جدید گوگان از توابع آذرشهر منصوب شد. وی پیش از این امامت جمعه هشت جین شهرستان خلخال در استان اردبیل را برعهده داشت. پیش از رضوی نیا، حجت الاسلام محمد تجلایی نماز جمعه بخش گوگان آذرشهر را اقامه می کرد.


گفتنی است، بخش گوگان با حدود 35 هزار نفر جمعیت در هشت کیلومتری جنوب غرب شهرستان آذرشهر واقع است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات