۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۱۹۳۸۱

نشست ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
نشست ائمه جمعه چهارمحال و بختياري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نشست ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری، صبح امروز، با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، سایر ائمه جمعه، مدیرکل و معاونان منابع طبیعی این استان، به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با تبریک دهه امامت و ولایت به ویژه ولادت امام رضا(ع)، ارتقای استان را دغدغه اصلی همه ائمه جمعه دانست.
 
امام جمعه شهرکرد گفت: استان باید از شرایط موجود نجات پیدا کند؛ بنابراین باید بکوشیم استان را از نظر عمران، آبادانی، خودیابی و فرهنگی به جایگاه واقعی خود برسانیم.
 
حجتالاسلام والمسلمین نکونام مسأله منابع طبیعی را از دغدغه‌های مهم ائمه جمعه در شهرها بیان کرد و گفت: منابع طبیعی به عنوان انفال در نزد ما امانت هستند و دغدغه ائمه جمعه نیز حاکی از اشرافیت و آگاهی آنها نسبت به این مسأله مهم است اما متأسفانه در این زمینه مشکلات و کاستی‏های فراوانی مشهود است.
 
در ادامه این نشست، حجت الاسلام سیدمرتضی احمدی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری، با قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان به سبب اهتمام ویژه در برگزاری نشست های مشترک ائمه جمعه با مدیران کل استان، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نشست ها آن است که مشکلات استان خود را بهتر نشان دهد و همگی در جهت رفع کاستی ها و ارتقای استان حرکت کنیم.
 
وی با بیان این که مدیران کل استان خود پیش قدم برای حضور در این نشست ها می شوند، ابراز داشت: وقتی مشکلات دستگاه های اجرایی استان از زبان مدیرکل و کارشناسان آن دستگاه توضیح داده می شود؛ به یقین ائمه جمعه بهتر توجیح می شوند و در آگاهی بخشی به مردم نیز بهتر می توانند ورود پیدا کنند.
 
همچنین در ادامه این نشست، ائمه جمعه استان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات و همچنین مشکلات مناطق خود در بحث منابع طبیعی پرداختند و با اشاره به این که حفظ منابع طبیعی، یک وظیفه همگانی است، خواستار همکاری بیشتر این مجموعه با ائمه جمعه شدند.
 
ائمه جمعه استان، همچنین به برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی در استان اشاره کردند و با تشکر از نماینده ولی فقیه در استان به عنوان مبتکر این طرح، خواستار همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی استان، در برگزاری هر چه بهتر طرح های فرهنگی شدند.
 
در پایان این نشست نیز، خسرو عبداللهی، مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری، نبود فرهنگ سازی در اذهان عمومی جهت نهادینه کردن منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه امروزی بیان کرد و اظهار داشت: در حالی که محیط زیست و منابع طبیعی محل آسایش و زندگی مردم است و این ارتباط دائمی و مستمر است اما فرهنگ نحوه استفاده درست از این نعمت خدادادی در افکار عمومی نهادینه نشده است و در این جهت، خلأ داریم.
 
وی با تصریح این مطلب که البته در این جهت فرهنگ سازی، گفتمان ها و تبلیغات بسیاری صورت گرفته است، ابراز داشت: فعالیت های بسیاری جهت نهادینه کردن این فرهنگ صورت گرفته است که در این میان دست ائمه جمعه را به گرمی می فشاریم و خواستار کمک همه جانبه آن ها جهت فرهنگ سازی هستیم./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات