۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۱۹۸۲۵
یک کارشناس مذهبی خطاب به جوانان:

اگر همسر خوب می خواهید خوب زندگی کنید

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قاسمیان با اشاره به این سنت الهی که خوبان را در کنار خوبان و بدان را در کنار هم کیشان خود قرار می دهد، به جوانان توصیه کرد: اگر به دنبال ازدواج موفق و همسر خوب هستید، باید خودتان خوب زندگی کنید.
ازدواج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام قاسمیان، کارشناس مذهبی شب گذشته در مراسم ولادت علی بن موسی الرضا(ع) در حرم مطهر رضوی، علم امام رضا(ع) را علمی بین المللی دانست و افزود: علم امام رضا(ع) به خاطر خصومت ورزی مأمون و برخلاف خواست او، جهانی شد.
 
وی افزود: چهره علمی امام رضا(ع) به خاطر این که از مدینه خارج شده و به ایران آمدند، بیش از پیش روشن شد و به عالم آل محمد شهرت یافتند.
 
سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: از آن جا که توده مسلمانان با امام رضا(ع) ارتباط داشتند ایشان بحث های قرآنی زیادی انجام می دادند و مناظراتی که مأمون در مرو برگزار می کرد در رشد علوم قرآنی ایشان تاثیر داشت زیرا امام(ع) تمام سوالات را با دلایل قرآنی جواب می دادند.
 
والدین  برای آشنایی کودک خود با قرآن هزینه کنند
حجت الاسلام قاسمیان با بیان این که امام رضا(ع) بیشترین روایات تفسیری را دارند، گفت: قرآن در بین شیعیان مهجور است، برخی افراد که ارتباطی با ولایت ندارند مجالس قرآنی بسیاری برپا می کنند در حالی که روحانیان و کسانی که در زمینه قرائت، حفظ و تفسیر قرآن آگاهی دارند باید به سایرین آموزش دهند و مردم به خصوص کودکان را با قرآن آشنا کنند.
 
وی با اشاره به حدیثی ازامیرمؤمنان حضرت علی(ع) که خطاب به امام حسن مجتبی(ع) می فرمایند: «من تعلیم تو را با قرآن شروع کردم»، اظهار کرد: والدین باید برای آشنایی کودک خود با قرآن مانند سایر آموزش ها هزینه کنند.
وی ادامه داد: امام رضا(ع) می فرمایند: «قرآن کلام خداست، از آن تجاوز نکنید و هدایت را غیر از قرآن نخواهید زیرا گمراه می شوید».
 
این کارشناس مذهبی، خواندن قرآن را نسخه ارتباط با خداوند و تقرب به او دانست و افزود: بهترین زمان برای تلاوت قرآن، یک ساعت قبل از اذان است که باعث می شود انسان برای انجام کارهای سخت در روز انرژی لازم را کسب کند.
 
حجت الاسلام قاسمیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این سنت الهی که خوبان را در کنار خوبان و بدان را در کنار هم کیشان خود قرار می دهد، یاداور شد: کسانی که به دنبال ازدواج موفق و همسر خوب هستند، باید خودشان خوب زندگی کنند./930/پ202/ب5
ارسال نظرات