۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۲۰۴۷۹
آیت الله آل‌هاشم:

پیوند امام و امت در ایران اسلامی ناگسستنی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز گفت: موج عشق و ارادت خالصانه امت اسلامی که طی روزهای گذشته روانه رهبر معظم انقلاب شد، این حقیقت مهم را به دشمنان گوشزد کرد که پیوند امام و امت ناگسستنی است.
آيت الله آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به عمل جراحی موفقیت‌آمیز رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: مجالس دعا و نیایش برای سلامتی کامل رهبری در سراسر کشور حتی در دیگر نقاط جهان نشان داد که محبت این سید بزرگوار در دل امت اسلامی و شیعیان جهان قرار دارد.


وی با بیان این‌که برگزاری محفل دعا و شکرگزاری برای سلامتی حضرت آیت الله خامنه‌ای در تبریز اوج علاقه و الفت مردم آذربایجان به ولی امر مسلمین جهان بوده است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، روح نظام، انقلاب و ادامه دهنده راستین راه و روش امام راحل هستند.


آیت الله آل‌هاشم با تأکید بر این‌که وجود مبارک رهبر انقلاب در رأس نظام مایه افتخار و صلابت نظام و ملت در عرصه های مختلف است، گفت: موج عشق و ارادت خالصانه امت اسلامی که طی روزهای گذشته روانه رهبر معظم انقلاب شد، این حقیقت مهم را به دشمنان گوشزد کرد که پیوند امام و امت ناگسستنی است.


امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله سیداسدالله مدنی، امام جمعه تبریز و دومین شهید محراب انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهید مدنی ذوب در ولایت بود و در دوران پیش از انقلاب اسلامی جزو نخستین یاران امام راحل در نهضت ضد رژیم ستمشاهی بود.


وی با بیان این‌که شهید مدنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جزو یاران صدیق انقلاب و امام راحل بود، افزود: منافقان کور دل تحمل دیدن چنین شخصیت وارسته، فقیه مجاهد و ولایت‌مدار را نداشتند و توطئه ترور آیت الله مدنی را در محراب نماز جمعه طرح‌ریزی کردند، غفل از این‌که شهادت نهایت آرزوی آن بزرگوار بوده است.


آیت الله آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز وفات آیت الله طالقانی اظهار داشت: آن عالم مجاهد نیز همچون شهید مدنی شخصیت مبارز و مجاهد نستوه راه انقلاب و از جمله یاران نزدیک و وفادار امام راحل بود که تمام عمر خود را در راه اسلام و انقلاب سپری کرد.


امام جمعه موقت تبریز 22 شهریور سال 1299 هجری شمسی را یادآور سالروز شهادت شیخ محمد خیابانی از مبارزان راه آزادی و نهضت مشروطه دانست و گفت: این شیخ آزادی خواه از شخصیت های مبارز و جزو افتخارات مردم تبریز و آذربایجان است که در راه مبارزه برای آزادی ایران به شهادت رسید.


وی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه تبریز با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری هفته نکوداشت تبریز که از 22 تا 27 شهریور خواهد بود، اظهار داشت: متولیان امر به ویژه شهرداری تبریز باید در اجرای این برنامه های متنوع نسبت به حفظ و حراست از ارزش های اسلامی و دینی بیشتر توجه کنند.


آیت الله آل هاشم خواستار توجه به مفاخر فقهی و دینی آذربایجان و تبریز در برنامه های هفته نکوداشت تبریز شد و افزود:  وجود عالمان دینی بزرگ و علامه های مشهور جهان تشیع شامل حضرات آیات امینی، طباطبایی و جعفری، سرداران شهید بزرگ دوران دفاع مقدس و سایر شخصیت های ادبی و فرهنگی از جمله ویژگی های ممتاز تبریز است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات