۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۲۰۵۹۰
آیت‌الله مقتدایی:

برخی در حوزه عمق فقه را درک نکرده اند اما در اعتراض به آن مقاله می نویسند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که امروز شاهد هجمه سنگین دشمنان در شبهه افکنی هستیم، از انتشار کتاب‌ها و مجلات منحرف در دانشگاه‌ها انتقاد کرد.
آيت الله مرتضي مقتدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوز‌ه‌ های علمیه ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 94 ـ 93 مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم نسبت به تلاش دشمنان برای ایجاد شبهات مختلف در اذهان مردم به ویژه جوانان هشدار داد.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌ علمیه جدا کردن ملت از نظام اسلامی، دین و روحانیت را از اهداف اصلی بیان این شبهات دانست و بیان داشت: وظیفه حوزه‌های علمیه پاسخ دندان شکن، علمی و قابل قبول دادن به این شبهات است.

 

وی افزود: پاسخگویی به شبهات و مسائل روز از ضروریات امروز جامعه است؛ دشمنان وقتی دیدند به وسیله نظامی و تحریم‌ها نمی‌توانند به نظام اسلامی ضربه بزنند به فکر جدا کردن ملت از نظام، دین و روحانیت افتاده و در این مسیر نیز به شبهه افکنی متوسل شده‌اند.

 

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به انتشار شبهات مختلف در سایت‌ها و مجلات از سوی دشمنان بیان داشت: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود افرادی که در حوزه تحصیل کرده‌اند مقالاتی در اعتراض به فقه می‌نویسند، در حالی که اصل و عمق فقه را نمی‌دانند.

 

وی تأکید کرد: اکنون شاهد هجمه‌های مختلف هستیم که اگر در برابر آن‌ها ایستادگی نکنیم جوانان، دانشگاهیان و حتی متدینین نیز منحرف می‌شوند.

 

دبیر شورای عالی حوزه های‌ علمیه با بیان این‌که اکنون بیش از 4 میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور در حال تحصیل هستند، عنوان کرد: این افراد در میان مردم هستند، این کتاب، مجلات روزنامه‌ها پخش می‌شود و آن‌ها نیز می‌خوانند، این شبهات در اذهان تحصیل کرده و دانشجویان است.

 

دبیر شورای عالی حوزه های‌ علمیه با اشاره به این‌که مردم تشنه شنیدن معارف اسلام و اهل‌بیت(ع) هستند، خواستار توجه و حمایت بیشتر مسؤولان از مبلغان شد و گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به افراد مکلف است؛ باید همت اعزام مبلغان به خارج از کشور را داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز حتی در کشور خودمان نیز کمبود روحانی داریم، به گونه‌ای که تاکنون در برخی از روستاها روحانی حضور پیدا نکرده است؛ باید به تبلیغ سامان داده و از مبلغان حمایت بیشتری شود.

 

آیت‌الله مقتدایی اظهار داشت: متأسفانه برخی می‌گویند شهریه افرادی که به تبلیغ می‌روند را باید قطع کرد؛ در حالی که حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تأکید بر حمایت بیشتر دارند؛ متأسفانه برخی مسؤولیتی را احساس نکرده و در راه تبلیغ وارد نمی‌شوند؛ به ما پیشنهاد می‌دادند پایان‌نامه افراد را به شرط تبلیغ در روستاها بپذیرید.

 

دبیر شورای عالی حوزه های‌ علمیه در ادامه سخنان خود فقه را اساس حوزه‌های علمیه خواند و از مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به عنوان یکی از مراکز موفق در عرصه تحقیق، پژوهش، تعلیم و تعلیم در زمینه فقه نام برد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) موفق به پر کردن این خلأ در حوزه شده است.

 

وی یادآور شد: بنده همچنین به آیت‌الله فاضل پیشنهاد می‌کنم در این مرکز آموزش زبان خارجه را داشته باشند تا طلاب فارغ التحصیل بتوانند معارف اهل‌بیت(ع) را در سطح بین المللی منتشر کنند؛ همچنین در این مرکز فقهی رشته‌های مورد نظر امروز تدریس می‌شود.

 

آیت‌الله مقتدایی تدریس، تحصیل، تألیف، تحقیق و پژوهش در دین را تکلیف الهی بر افراد دانست و خاطرنشان کرد: طلاب تنها باید برای کسب رضای خدا تحصیل کنند./993/پ202/ج

ارسال نظرات