۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۲۲۰۶۹۵
آیت الله نمازی:

عالم بدون معرفت برای کشور مضر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: تنها مباحث علمی فارغ التحصیلان برای کشور مفید نخواهد بود و تکیه کردن بر علم بدون معرفت زیان آور خواهد بود چرا که عالم بدون معرفت برای کشور مضر است.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان عصر امروز در دیدار سرپرست و معاونت دانشجویی دانشگاه کاشان، گفت: اگر نگوییم تعطیلی چند ماهه حوزه های علیمه، دانشگاه و مدارس باعث عقب گرد در برنامه های علمی می شود اما می توان گفت مباحث علمی در حالت توقف قرارداشته است.
 
 
وی افزود: تعطیلی به آن معنا درگذشته حوزه های علمیه وجود نداشت و با وجود این که دروس رسمی تعطیل می شد اما دروس دیگر شروع می شد و ادامه می یافت.
 
 
آیت الله نمازی با آروزی موفقیت و شکوفایی برای سال تحصیلی جدید گفت: اساتید باید توجه داشته باشند دروسی را که انشاء و به شاگردان و دانشجویان انتقال می دهند دروسی باشد که دائما درحال به روز رسانی بوده و تکراری نباشد.    
 
 
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه اساتید را در سال تحصیلی جدید به تربیت شاگردانی توانمند و آشنا به علم روز توصیه کرد و گفت: بهترین روش ورود به هر علمی شناسایی موضوع علم است بنابراین در زمینه مدیریت نیز اگر درک صحیحی از موضوع کار داشته باشد تسلط بیشتری به کار خواهد داشت.
 
 
آیت الله نمازی جوانان را مخاطب اصلی معاونت های دانشجویی دانشگاه ها دانست و با اشاره به این‌که جوان تعریف خاصی دارد گفت: جوان دانشجو دارای ویژگی های روحی و روانی خاصی است که باید با شناسایی این ویژگی ها در جهت آگاهی جوانان به شرایط زمان و موقعیت جهانی و کشور تلاش نمود.
 
 
نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با تأکید بر اهمیت کار متولیان امر آموزش در حوزه های علمیه و دانشگاه ها یاد آور شد: مدیران و اساتید در مراکز علمی باید با شناخت کامل از موضوع کار خود و شناخت از دیدگاه های جوانان فعالیت کنند.
 
 
آیت الله نمازی جوانان کشور را دارای دیدگاه ها و فطرت های پاک و قابل تکریم و احترام دانست و با اشاره به این که خداوند نیز جوانان را بیشتراز افراد کهنسال دوست دارد گفت: نباید به وضعیت ظاهری جوانان حساس شد چون وضعیت ظاهری ملاک خوب و بد بودن افراد نیست، بنابر این ملاک خوب بودن عمل انسان است نه وضعیت ظاهری افراد ضمن این که هر سنی دارای مقتضیاتی است.
 
 
وی یادآور شد: جوانان زیادی در مراسم اعتکاف، راهپیمایی ها و مناسبت های ملی شرکت دارند که این امر دارای این پیام مهمی است که جوانان ما علاقه مند به اسلام هستند و هرکجا که نیاز بوده است وارد میدان و عرصه شده و از اسلام دفاع کرده اند.
 
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: معاونت های دانشجویی و دفاتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ها باید براساس فطرت پاک جوانان دانشجو و ارتقای آگاهی آنان به مسائل دینی و معارف اسلامی با سعه صدر و مهر و محبت برخورد کنند.
 
 
آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که معلم نسبت به متعلم باید مهر و محبت و تواضع داشته باشد یادآور شد: اساتید دانشگاه ها باید نسبت به مسائل روان شناسی جوانان تبحر داشته باشند و بر اساس روحیات جوانان فعالیت کنند.
 
 
نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با تأکید بر توجه متولیان آموزش به مسائل فکری و تربیتی جوانان گفت: تنها مباحث علمی فارغ التحصیلان برای کشور مفید نخواهد بود و تکیه کردن بر علم بدون معرفت زیان آور خواهد بود چرا که عالم بدون معرفت برای کشور مضر است./1307/پ202/ب4
ارسال نظرات