۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۲۱۸۷۸
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله:

ایجاد خلافت داعش در خاک لبنان توهم است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تحقق خیال خام داعش در ایجاد خلافت تکفیری در خاک لبنان را باطل دانست و گفت: ادامه حضور حزب الله لبنان در سوریه به دلیل معادلات میدانی نبرد با تکفیری‌ها است.
نبيل قاووق معاون شوراي اجرايي حزب الله لبنان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که امروز از سوی این حزب برای بزرگداشت شهدای مقاومت برگزار شد با تاکید بر این‌که هدف تروریست‌ها از اعدام سربازان لبنانی ایجاد فتنه مذهبی در این کشور است، گفت: درحالی که گروه‌های تکفیری وحدت لبنان را هدف قرار داده‌اند برخی همچنان به فرافکنی در قبال اقدامات تروریستی می‌پردازند.
 
این عالم لبنانی خاطرنشان کرد: حزب الله لبنان با تمام وجود به حمایت از ارتش در مقابله با تروریست‌ها پرداخته و خواستار تصمیم‌گیری نهادهای دولتی برای اجرایی شدن اقدامات ارتش در مقابله با جبهه النصره و داعش است.
 
وی با تاکید بر همکاری مقاومت اسلامی و ارتش لبنان در سوریه و لبنان به منظور نابود کردن گروه‌های تروریستی و تکفیری، اظهارداشت: حزب الله به دلیل دشواری نبرد با تکفیری‌ها و نوع معادلات میدانی مجبور به ادامه حضور در خاک سوریه شدهاست.
 
حجت الاسلام قاووق با تاکید بر این‌که ادامه عملیات قلمون به منظور جلوگیری از تحرک تکفیری‌ها بین مرزهای سوریه و لبنان ضروری است، عنوان کرد: لبنان در کانون نبرد با گروه‌های تکفیری قرار گرفته است. این کشور تنها درصورتی از جنایت‌های تروریستی در امان است که بتواند شکست بزرگی را به گروه‌های تکفیری وارد کند.
 
وی ایجاد خلافت تکفیری در لبنان را خیال خام داعش توصیف کرد و افزود: امتداد بخشیدن به خلافت داعش توهمی بیش نیست. سه گانه ارتش، مقاومت و ملت لبنان توانایی تکرار پیروزهای گذشته در برابر رژیم صهیونیستی را دارد و می‌تواند درس‌های فراموش نشدنی را به تکفیری‌ها وارد کند./983/ب902/د
ارسال نظرات