۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۲۲۵۲۹
حجت‏الاسلام ابوترابی فرد:

امام جواد در سیاست و عبادت یکه‌تاز جامعه اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که به اذعان علمای بزرگ اهل سنت، امام جواد(ع) بسیار متین و با وقار و در سیاست و عبادت یکه‌تاز جامعه اسلامی بود، سیره و سبک زندگی آن حضرت را الگویی برای همه مسؤولان و مردم دانست.
حجت الاسلام محمد حسن ابوترابي نايب رييس مجلس شوراي اسلامي

حجت‏الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در ویژه برنامه باران که در ساعت 22 از شبکه قرآن و به مناسبت شهادت امام جواد(ع) پخش شد، گفت: امام جواد(ع) در طول امامت 17 ساله و عمر کوتاه و پر برکت خود برکات بسیاری را برای جامعه بشریت به ویژه جهان اسلام داشتند.

 

حجت‏الاسلام ابوترابی امام جواد(ع) را با حضرت عیسی(ع) مقایسه کرد و اظهار داشت: این‏که امام جواد(ع) در سن هشت سالگی به امامت می‏رسند و ولایت جهان اسلام را به عهده می‏گیرند جای تعجب نیست زیرا که حضرت عیسی(ع) در حین شیرخوارگی خود را بنده و دارای کتاب معرفی می‏کند پس این امکان وجود دارد که شخصی در زمان کودکی و حتی شیرخوارگی به مقام والای انسانی رسیده باشد.

 

وی با اشاره به سخنان علمای بزرگ فرقه شافعی که هم عصر امام جواد(ع) بودند خاطرنشان کرد: دانشمندان و علمای بزرگ فرق مختلف به ویژه فرقه شافعی امام جواد(ع) را بزرگ بزرگان جهان و عالم معرفی می‌کردند و ایشان را عالم‏ترین، متقی‏ترین و زاهد‏ترین افراد می‏دانستند.

 

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر این‏که  آیا در امامت ایشان کسی تشکیک کردند یا نه تصریح کرد: ظاهرا در مورد امامت امام جواد(ع) کسی در تاریخ تشکیک نکرده و همه امامت ایشان را پذیرفتند و در واقع هرکسی که امامت امام رضا(ع) را پذیرفت بدون چون و چرا امامت ایشان را نیز پذیرفته است.

 

وی سبک زندگی امام جواد(ع) را بسیار متین توصیف کرد و یادآور شد: به اذعان علمای بزرگ اهل سنت، امام جواد(ع) بسیار با وقار و متین و الگو و در سیاست و عبادت یکه‏تاز جامعه اسلامی بودند.

 

این کارشناس دینی با اشاره به سیره امام جواد(ع) و جود و بخشش ایشان، سیره آن حضرت را الگویی برای مسؤولان دانست و ابراز داشت: امام جواد(ع) به قدری جواد بودند که وقتی سر سفره‏ای می‏نشستند همه اطرافیان حتی نگهبانان حیوانات را هم در کنار خودمی‏نشاندند و این باید الگویی برای مسؤولان کشور باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه‏ای از قرآن کریم اظهار داشت: اگر بندگان خدا بخواهند که توبه کنند و به درگاه خداوند وارد شوند باید به طرف رسول خدا روند و از پیامبر(ص) بخواهند که پیامبر برای آنها استغفار کند و خداوند هم توبه ایشان را می‏پذیرد، پس اهل بیت(ع) واسطه بندگان و خداوند هستند.

 

وی در پایان با اشاره به واقعه شهادت امام جواد(ع) گفت: خلفای بنی عباس از امام جواد(ع) و محبوبیت ایشان در دل مردم در هراس بودند و می‏دانستند که اگر ایشان زنده بمانند حکومت از بنی عباس به دامن خاندان رسول خدا(ص) انتقال پیدا خواهد کرد و به همین علت ایشان را مسموم و به شهادت رساندند./1329/پ202/ی

ارسال نظرات