۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۲۳۳۵۷
امام جمعه نجف:

طلب علم حد و مرزی ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف اشرف با اشاره اینکه طلب علم، حد و مرز خاصی ندارد، بر لزوم فراگیری علم از خارج از کلاس درس نیز تأکید کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در جلسه هفتگی دانشگاه علوم اسلامی امام مهدی(عج) این شهر، حضور علما و طلاب حوزه علمیه در جبهه جنگ علیه داعش و میان نیروهای مردمی را ضروری دانست.

 

وی با اشاره به آیه «قال لهم موسى هل اتبعک على ان تعلمنی مما علمت رشدا» گفت: این آیه نشان می دهد که هدف از علم، بلوغ کمال انسانی است. دلالت دوم آیه این است که طلب علم نباید متوقف شود و حد و مرز مشخصی ندارد چرا که مذهب در معرض خطر است.

 

حجت الاسلام قبانچی افزود: نکته سوم این آیه کریمه این است که علم به جلسه درس منحصر نمی شود، بلکه به شیوه های مختلف نظیر رفتار و عمل و یادگیری از دیگران نیز ادامه می یابد.

 

امام جمعه نجف بر لزوم استفاده از استفاده بهینه طلاب از فرصت ها تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: طلاب باید از هر مساله غیر درسی نیز برای فراگیری درس استفاده کنند. تواضع و یادگیری علم از دیگران در زمینه های مختلف نیز از دلالت های دیگر این آیه به شمار می آید./980/ب902/د

ارسال نظرات