۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۹
کد خبر: ۲۲۳۶۳۷

تشکر تجمع علمای مسلمان لبنان از کمک‌های ایران به این کشور

خبرگزاری رسا ـ تجمع علما مسلمان لبنان در بیانیه ای ضمن بررسی شرایط حساس لبنان از تمام علما جهان اسلام خواست تا در برابر گروه‌های افراطی جبهه واحدی را اتخاذ کنند.
مجمع علما مسلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علما مسلمان لبنان در نشست هفتگی خود، ضمن بررسی اوضاع کنونی کشور، بیانیه ای را صادر کرد.
 
 در این بیانیه آمده است: شرایط حساس کنونی که امت اسلامی در آن به سر می‌برد هشداری است برای تمام علمای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی تا برای حل این معضل چاره ای بیندیشند؛چرا که در بررسی اقدامات گروه‌های افراطی، خطر اصلی را باید تحریف دین و تغییر ماهیت جوهری اسلام با تصرف در مفاهیم آن دانست.

 

در این بیانیه ائتلاف آمریکایی ضد داعش، غیر قابل اعتماد توصیف شده و آمده است: با توجه به اینکه بر همگان روشن است آمریکا در راستای حفظ منافع خود در منطقه همواره یکی از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی و تکفیری بوده است، از این رو منطقی نیست که این کشور بدون هیچ قصد و غرضی بر طبل مبارزه با داعش بکوبد، به ویژه اینکه مسوولان آمریکایی و هم پیمانان عرب وی در منطقه بر طولانی بودن دوران مقابله با داعش تاکید می‌کنند تا به این بهانه بتوانند بعضی کشورهای منطقه مثل عراق و سوریه را تحت سلطه و نفوذ خود داشته باشند.

 

تجمع علما مسلمان در این بیانیه ضمن قدر دانی از اقدامات ایران در راستای ایجاد وحدت بین امت اسلامی، تاکید کرد: لبنان به‌خاطر در برگیری طوایف متعدد، بیش از دیگر کشورها در معرض خطر فتنه‌افروزی‌ تکفیری‌هاست و دشمن به راحتی می‌تواند از این امر برای شعله ور ساختن آتش اختلافات مذهبی و طایفه ای سوء استفاده کند. به همین دلیل از تمام علمای مذاهب مختلف دعوت می‌شود تا ضمن هوشیاری نسبت به این توطئه‌ها، جبهه واحدی را در برابر گروه‌های افراطی اتخاذ کنند.


این تجمع در پایان، از طرف‌های سیاسی در لبنان به‌خاطر حضور در نشست قانون گذاری قدردانی کرد و از آنان خواست هر چه زودتر با مبنا قراردادن قانون تصمیمات لازم را برای برون رفت از شرایط کنونی و اصلاح معیشت مردم اتخاذ کنند. /1321/ب902/ک

 

ارسال نظرات