۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۲۳۶۹۵
استاد حوزه علمیه آمل:

بهره گیری از فرهنگ غدیر زمینه ساز تعالی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که بهره گیری از فرهنگ غدیر زمینه ساز تعالی نظام اسلامی است، بیان داشت: اگر امروز می توانیم بگوییم ما می توانیم و به علوم و فناوری هایی مختلف دست پیدا می کنیم به برکت این فرهنگ گرانقدر است.
امام جمعه دابودشت دابودشت دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه آمل، امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس دادگاه دابودشت با تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع)، گفت: این امام گرانقدر آموزگار رسالت و مهروزی است.


وی، تصریح کرد: در همه ابعاد علمی احادیث و روایاتی برای ما از این امام گرانقدر به یادگار مانده است که می تواند ما را به هدایت و رستگاری رهنمون کند.


حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که سبک زندگی دینی سبب رستگاری انسان می شود، بیان داشت: هر کسی سبک زندگی خود را در مسیر ولایت قرار دهد به سعادت و رستگاری می رسد.


امام جمعه دابو و دشت سر، افزود: اگر به حقیقت به تاریخ نگاه شود همه ظلم هایی انجام شده به سبب آن بوده که می خواهند غدیر را فراموش کنیم.


استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که بهره گیری از فرهنگ غدیر زمینه ساز تعالی نظام اسلامی است، بیان داشت: اگر امروز می توانیم بگوییم ما می توانیم و به علوم و فناوری هایی مختلف دست پیدا می کنیم به برکت این فرهنگ گرانقدر است.


وی با بیان این که دشمنان ظالمانه در برابر غدیر ایستادند، خاطرنشان کرد: اگر غدیر به باد فراموشی سپرده نمی شد هیچ ظلمی برای مسلمانان و شیعیان نبوده است.


حجت الاسلام تقی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در حوزه عدالت سختی های بسیاری وجود دارد، گفت: قضات آمده اند تا مردم دغدغه فکری نداشته باشند که این مسیری علوی است.


امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که در عرصه عدالت امام علی(ع) به عنوان قاضی عادل بوده که حکم خداوند منان را اجرا می کرد، بیان داشت: قضات با بهره گیری از علم قضاوت در این مسیر قرار گرفتند که باید به بهترین نحو ممکن در انجام فعالیت های خود کوشا باشند.


استاد حوزه علمیه آمل، تصریح کرد: هر چیزی آدابی دارد که در عرصه قضاوت نیز این گونه بوده که آیت الله جوادی آملی کتابی با عنوان ادب قضا در اسلام دارند.


وی با بیان این که یکی از برنامه های ما حفظ وحدت و در کنار هم بودن است، گفت: باید از خداوند منان بخواهیم به ما توفیق دهد تا بتوانیم در خدمت مردم بوده و اهتمام ما در راستای رفع مسائل و مشکلات مردمی باشد.


حجت الاسلام تقی زاده، تصریح کرد: هر چه داریم از مردم است که باید سعی تلاش کنیم تا برای خدمات بیش تر به مردم گام برداریم که جاویدان خواهیم بود.


امام جمعه دابو و دشت سر در پایان، بیان داشت: شهرستان آمل نه به اسم بلکه در همیشه زمان ها ویژه بوده است که بزرگان گرانقدری به این شهر تعلق دارند.


گفتنی است؛ در این مراسم با حکم رییس قوه قضاییه، زینعلی باقری رییس پیشین دادگاه دابودشت به عنوان معاون قضایی دادگستری ساری و مرتضی حسین زاده به عنوان رییس دادگاه دابودشت معرفی شدند./1314/پ202/ب

ارسال نظرات