۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۲۲۳۷۷۱
دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی:

پاسخ دیپلماتیک مناسبی به شیطنت سیاست‌مداران غربی داده شود

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: امیدواریم احقاق حقوق حقه ملت ایران از نتایج حضور رییس جمهور در نشست سالانه سازمان ملل باشد و پاسخ‌های دیپلماتیک مناسب به شیطنت‌های سیاستمداران غربی داده شود کما این که می‌توانست پس از سخنان کامرون و در همان نشست، پاسخ کوبنده‌ای به مواضع روباه پیر داده شود.
پاسخ دیپلماتیک مناسبی به شیطنت سیاست‌مداران غربی داده شود ديويد کامرون

هادی بابایی، دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار رسا در مشهد گفت: سفر امسال رییس جمهور به نیویورک در شرایطی برگزار شد که در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای و بحث‌های به نتیجه رسیدن یا نرسیدن مذاکرات قرار داشتیم و قطعاً یکی از مهم‌ترین مباحثی که ایشان باید در دیدار‌ها و سخنرانی‌های‌شان در اولویت قرار می‌دادند، اشاره به حق ملت ما در این زمینه بود.

 

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی با اشاره به دیدار رییس‌جمهور با نخست‌وزیر انگلیس و سخنان کامرون پس از این دیدار افزود: امیدواریم احقاق حقوق حقه ملت ایران از نتایج حضور ایشان در نشست سالانه سازمان ملل باشد و پاسخ‌های دیپلماتیک مناسب به شیطنت‌های سیاستمداران غربی داده شود، همان گونه می‌توانست پس از سخنان کامرون و در همان نشست، پاسخ کوبنده‌ای به مواضع روباه پیر داده شود.

 

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون فعالیت‌های سیاسی تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه، جامعه‌اسلامی دانشجویان را سیاسی‌ترین تشکل حال حاضر کشور دانست و گفت: در مقاطعی که روشنگری سیاسی در فضای دانشجویی کشوربرای نقش‌آفرینی در روند کلی کشور بیش‌تر حس می‌‌شود، جامعه اسلامی دانشجویان به‌طور جدی وارد شده و در مباحثی همچون انتخابات به معرفی مصادیق اصلح می‌پردازد.

 

بابایی تأکید کرد: این نقش‌آفرینی جدی در حالی رخ می‌دهد که این تشکل در مقاطعی که جامعه نیاز به آرامش سیاسی دارد و دانشگاه‌ها باید از التهابات سیاسی دور باشند تا به کیفیت علمی لطمه وارد نشود، فعالیت‌های سیاسی خود را در حد آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف، علی‌الخصوص قشر دانشجو محدود می‌کند و البته با رصد جدی فضای سیاسی کشور، انتقادات و مواضع صریح خود را به مسئولان منتقل می‌کند.

 

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان تأکید کرد: جامعه اسلامی دانشجویان به هیچ جریانی وابستگی مصونیت‌آفرین ندارد و از دلسوزان توانا و متعهد به نظام و انقلاب حمایت کرده و رسالت اصلی خود را تلاش در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، مخصوصاً پیشرفت علمی کشور و بصیرت‌افزایی برای قشر فرهیخته جامعه می‌داند.

 

وی معرفی سریع‌تر وزیر پیشنهادی علوم به مجلس را مطالبه این تشکل از دولت عنوان و اظهار کرد: داشتن مواضع مشخص و شفاف درباره فتنه88 و سابقه شایسته‌ در مقابله با فتنه از خصوصیات ضروری برای وزیر علوم و سایر مسؤولان تراز جمهوری اسلامی است.

 

بابایی افزود: این که عده‌ای دلیل استیضاح وزیر قبلی را صرفاً استفاده از عناصر دخیل در فتنه اعلام می‌کنند درست نیست، چرا که تنزل رتبه علمی کشور در آمار‌های بین‌المللی، کم‌توجهی به مسائل فرهنگی، و سیاست‌زدگی دانشگاه‌ها از مهم‌ترین دلایل این استیضاح بود، هرچند همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، فتنه خط قرمز ماست.

 

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان در پایان ابراز امیدواری کرد وزیری دانشمند، متعهد و دلسوز برای وزارت علوم به مجلس معرفی شود./820/پ202/ج

 

ارسال نظرات