۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۲۳۸۰۲
استاد حوزه علمیه آمل:

سبک زندگی دینی سبب جاودانگی بشریت می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که سبک زندگی دینی سبب جاودانگی بشریت می شود، گفت: باید تلاش کنیم با بهره گیری از سبک زندگی دینی و تقوای الهی در مسیر سعادت و تکامل گام برداریم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه حضرت ابالحسن امیرالمومنین(ع) آمل، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد با بیان این که وقتی محبت در خانه و خانواده نباشد فرزندان آغوش به سوی دیگران و اجنبی ها باز می کنند که این امر سبب ایجاد مشکلاتی خواهد شد.


وی با بیان این که اگر تواضع، عشق و مهر و محبتدر خانواده باشد اثرات گرانقدری به همراه خود خواهد داشت، تصریح کرد: در آن صورت می بینیم که ما بر همه حقوق خود مسلط هستیم.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که یکی از معضلاتی که خدایی ناکرده سبب فساد و فحشا می شود همان بستر خانه و خانواده است، افزود: این بستر گرم و بنیان مستحکم خانه و خانواده می تواند بستر بسیار زیبایی باشد برای این که ما اجتماع خوبی داشته باشیم.


حجت الاسلام تقی زاده ، تصریح کرد: یکی از نیاز های خانه این است که رفتار و کردار و پوشش مناسب داشته باشیم تا به فضل خداوند متعال این عنان زیبای زندگی در دستمان باشد چون در آن عزت وجود دارد.


استاد حوزه علمیه آمل، افزود: متاسفانه یکی از مشکلات زندگی فردی یا اجتماعی بعضی از انسان ها غریضه جنسی است که با مهر و محبت زن و شوهر و از طریق حلال الهی دیگر به گناه مبدل نمی شود و چون همدیگر را تمکین نمی کنند سبب فحشا و فساد در اجتماع می شود که باید بدانیم دین مسیر را برای ما روشن کرده است.


وی با اشاره به این که تقوا امر ارزنده ای است که باید در راستای تحقق آن تلاش شود، گفت: آثار و برکات زیبای تقوا سبب نورانیت صورت و سیرت می شود که هم دنیا و هم عقبی را آباد می کند.


امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که سبک زندگی دینی سبب جاودانگی بشریت می شود، بیان داشت: باید تلاش کنیم با بهره گیری از سبک زندگی دینی و تقوای الهی در مسیر سعادت و تکامل گام برداریم.


حجت الاسلام تقی زاده، خاطرنشان کرد: اگر می بینیم بزرگان ما رفتند ولی نام و یاد آنان هم چنان وجود دارد به سبب تقوای این بزرگواران بوده که زمینه‌ساز عزت و سربلندی شده است.


 استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که تقوامحوری سبب نورانیت انسان می شود، گفت: باید تلاش کنیم تا در محضر تقوا باشیم که اثرات گرانقدری برای زندگی انسان دارد  و بدانیم که عالم محضر پروردگار متعال است.


وی با اشاره به این که انسان باید در زندگی به این فکر باشد که به سرای آخرت خواهد رفت و باید حساب پس بدهد که اعمال او محاسبه می شود، خاطرنشان کرد: انسان باید مراقب اعمال خود باشد و حیف است در سرای آخرت شرمنده شویم./1314/پ202/ی

ارسال نظرات