۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۲۳۸۱۱
آیت‌الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی ایران چهره زشت آمریکا را به جهانیان نشان داد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به این‌که پیش از انقلاب مردم خودباخته آمریکا، انگلیس، فرانسه و سایر کشورهای غربی بودند، اظهار کرد: مردم تصور می‌کردند که باید تمدن و فرهنگ‌شان را از این کشورها بخواهند ولی امام خمینی (ره) با انقلاب خود چهره زشت این کشورها را برای همه نمایان کرد.
آيت الله حسين نوري همداني
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار اعضای هیئت رئیسه شورای شهر قم که پیش از ظهر امروز در دفتر وی برگزار شد با بیان این‌که دشمنان اسلام برای از بین بردن آن قرن‌ها تلاش کردند، گفت: انقلاب اسلامی در تمام جهان تحول ایجاد کرد و سبب شد مسلمانانی که قرن‌ها زیرسلطه استکبار بودند به خودباوری رسیده و چهره شیطانی استکبار جهانی برای همه پدیدار شود.
 
وی  با اشاره به این‌که پیش از انقلاب مردم خودباخته آمریکا، انگلیس، فرانسه و سایر کشورهای غربی بودند، اظهار کرد: مردم تصور می‌کردند که باید تمدن و فرهنگ‌شان را از این کشورها بخواهند ولی امام خمینی (ره) با انقلاب خود چهره زشت این کشورها را برای همه نمایان کرد.
 
این مرجع تقلید ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مسؤولان کشور زیر سیطره آمریکا، انگلیس و شوروی بودند و از دین و اخلاص عقیده در کار آنها خبری نبود، ولی خدا را شاکریم که به برکت پیروزی انقلاب در این عرصه تحولی اساسی رخ داد و افرادی خدوم و مخلص امور مردم را در دست گرفتند و با اخلاص به مردم خدمت می‌کنند.
 
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به فرارسیدن روز عرفه و عید قربان گفت: همانطور که لغات محتوی دارند ایام هم دارای محتوی هستند و حوادث و رخدادهایی که در روز‌های مختلف به وقوع پیوسته باید تحلیل و بررسی شده و علل و اسباب آن مشخص شود.
 
وی با بیان این‌که در پس تمام وقایع سنت‌های الهی قرار گرفته است که باید به آنها فکر کنیم و از آموزه‌های آن درس عبرت بگیریم، به حرکت سیدالشهدا از مکه به طرف کربلا در چنین روز‌هایی اشاره کرد و گفت: این واقعه بسیار مهم و حساس است و باید بررسی شود که چرا امام حسین (ع) به جای رفتن به منا به سمت عراق حرکت کردند.
 
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه معاویه با تبلیغات خود توانسته بود اهل‌بیت (ع) را کنار بزند و دین را به انحراف بکشاند، بیان کرد: معاویه 80 هزار منبر را فعال کرده بود که مردم پای آن امیرالمومنین (ع) را لعن می‌کردند و چنان تبلیغاتی انجام داده بود که اهل‌بیت (ع) منزوی شده بودند و به همین دلیل کسی از امام حسین (ع) جویای علت حرکت به سمت عراق نشد.
 
وی با تاکید بر این‌که مردم باید با علل و عوامل وقوع حادثه کربلا آشنا شده و از آن درس بگیرند، ابراز کرد: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز 35 کشور به صدام کمک می‌کردند که باید بررسی کرد علت کمک آنها به صدام در جنگ با ایران چه بود و از این سمت نیز بررسی شود که چگونه رزمندگان ایران توانستند با دست خالی و بدون حمایت مادی در برابر ابرقدرت‌های شرق و غرب ایستادگی کرده و به پیروزی برسند.
 
 
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که شهر قم شهری مقدس است، بیان کرد: در اخبار و روایات ما بر اهمیت شهر قم تاکید شده است و چشم محرومان و مستضعفان عالم به این شهر دوخته شده است که خوشبختانه در سال‌های اخیر خدمات خوبی در شهر قم انجام شده و امیدواریم این خدمات با سرعت بیشتری ارائه شود.
 
وی با اشاره به این‌که حکومت شاهنشاهی مانع از رشد و پیشرفت شهر قم شد، بیان کرد: باید عقب‌ماندگی‌ها جبران شود تا شهری نمونه و آباد در خور نام نظام جمهوری اسلامی ایران که خاستگاهش این شهر است داشته باشیم و بتوانیم آن را به عنوان نمونه و الگو به جهان معرفی کنیم./971/د101/ی
ارسال نظرات