۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۲۲۴۲۱۶
استاندار آذربایجان غربی:

مطالبات رهبری برای گفت و شنود در جلسات نیست

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی همچنین ابلاغ سیاست های سلامت، گفت: مطالبات رهبری برای گفت و شنود در جلسات نیست، مدیران اقدامات لازم را برای عملیاتی شدن فرامین رهبری انجام دهند.
استاندار آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی دوشنبه شب در جلسه شورای اداری استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و همچنین ابلاغ سیاست های سلامت گفت: مطالبات رهبری برای گفت و شنود در جلسات نیست، مدیران اقدامات لازم را برای عملیاتی شدن فرامین رهبری انجام دهند.

 

 وی در ادامه به مشکل اشتغال جوانان اشاره کرد و گفت: مسؤولان برای ایجاد زمینه های اشتغال برای جوانان تلاش کنند.

  
سعادت اظهار کرد: دستگاه های اجرایی با همکاری فرمانداری ها افراد بیکار در رشته های تحصیلی مرتبط و همچنین زمینه های فعالیت آنها را شناسایی کنند تا با برگزاری جلسات متعدد برای اشتغال زایی آنها تدبیری اندیشیده شود.
 
وی ایجاد شرکت های دانش بنیان، پارک های فناوری و ... را از جمله اقدامات مؤثر برای اشغالزایی افراد تحصیلکرده بیکار خواند و افزود: باید اهتمام بیشتری نسبت به دغدغه اشتغال جوانان داشته باشیم تا جوانان فکر نکنند که فراموش شده اند و کسی به فکرشان نیست.
 
استاندار آذربایجان غربی اقدامات مؤثر مدیران را از جمله صدقه جاریه خواند و تصریح کرد: اگر هر مدیر بتواند در اقدامی عملی چندین جوان را مشغول به کار کند، برای او ثواب دنیوی و اخروی دارد.
 
وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص افزایش جمعیت اذعان داشت: با جمعیت پیر و سالخورده نمی توان از هویت و کیان ملت دفاع کرد، اگر می خواهیم کشور مقتدرانه رو به جلو حرکت کند باید از جوانان پشتیبانی کرده و زمینه اشتغال و ازدواج آنها را فراهم کنیم.
  
تلاش برای حل مشکل اعزام مبلغ به روستاهای آذربایجان غربی
 
سعادت در بخش دیگری از سخنان خود را به پیگیری دغدغه های حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در ارومیه اختصاص داد و افزود: مساجد بین راهی، مساجد پارکها، فعالیت شبانه روزی مساجد، نبود مساجد در پاساژها و مجتمع های آپارتمانی، بیمه خادمان مساجد، تسهیل ازدواج جوانان، برپایی نماز صبح و نماز های جماعت و مساجد میادین میوه و تره بار از دغدغه های حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بود که بخشی از آنها تصمیم گیری شده است.
 
وی با اشاره به نبود روحانی در روستاها گفت: در جلسه هماهنگی با حجت الاسلام فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی مقرر شد مشکل ایاب و ذهاب مبلغان اعزامی به روستا ها با همکاری دستگاههای اجرایی حل شود.
 
استاندار آذربایجان غربی تأکید کرد: موظفیم به مسائل دینی و مذهبی مردم رسیدگی کنیم، باید زمینه های حضور روحانیان در روستاها با بهره گیری از وسایل نقلیه دولتی فراهم شود.
 
روحانیت برای فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب کمک کند
 
کیومرث دانشجو، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در این جلسه با ارائه گزارشی وضعیت آب استان را بحرانی خواند و گفت: اگر عزم ملی، همکاری مردم، فرهنگ سازی و اقدامی فراگیر در حوزه آب اتفاق نیفتد آذربایجان غربی در چند سال آینده با مشکل جدی آب مواجه خواهد شد.
  
وی در ادامه از روحانیان خواست تا در هر جلسه، محفل و گفتاری موضوع بحران آب را مورد تأکید قرار داده و مردم را به صرفه جویی در حوزه مصرف خانگی، کشاورزی و خدماتی توصیه کنند تا بتوانیم این سرمایه عظیم را برای آیندگان حفظ و صیانت کنیم.
 
 گفتنی است، جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با حضور فرمانداران، مدیران دستگاههای اجرایی استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از روحانیان استان در سالن آمفی تئاتر استانداری برگزار شد./936/پ202/ب4
ارسال نظرات