۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۲۴۵۱۵
امام جمعه دامغان:

زندگی بر اساس سیره ائمه اطهار به شخصیت انسان عظمت می‌بخشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: زندگی و سیره رفتاری ائمه اطهار(ع) در مسائل اعتقادی، اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی الگویی بی‌نظیر برای همگان است و عمل به این سبک زندگی متعالی به شخصیت انسان عظمت می‌بخشد.
حجت الاسلام والمسلمين ترابي امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان در نشست مجمع علما شهرستان دامغان که در محل سالن جلسات حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در ارائه سبک زندگی اهل بیت(ع) در فضای جامعه و معرفی و تبیین آن بیشترین توقع از روحانیان است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از همیشه ضرورت پیاده کردن سیره اهل بیت(ع) در جامعه احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: ما هرچه داریم از نعمات و سربلندی‌ها و موفقیت‌ها از برکات ائمه معصومین(ع) است و زندگی‌همه ما بدین واسطه اداره می‌گردد، همانا عمل به سبک زندگی آن بزرگواران دنیا و آخرت ما را تأمین می‌کند.

 

امام جمعه دامغان با برشمردن برخی از ویژگیهای اخلاقی، اجتماعی و دینی سیره ائمه‌اطهار(ع) از جمله ختم قرآن، کم سخن گفتن، استدال به آیات قرآن در کلام، ساده زیستی، اهتمام به سلام و شرکت در تشییع جنازه مسلمانان، افزود: روحانیان باید در اجرای احکام اسلامی و اعتقادات شیعی جلوتر از دیگر افراد جامعه باشند تا مردم از آنها الگو بگیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی خطاب به روحانیان شرکت کننده در نشست مجمع علمای شهرستان دامغان گفت: حضور چشمگیر ما روحانیان در مجالس مذهبی و پیاده کردن عملی آداب و دستورات اسلامی در دیدگاه مردم از اهمیت والایی برخوردار است.

 

وی مجالس اهل بیت(ع) را محافل بیدار باش و عامل برای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در جامعه اسلامی برشمرد و تصریح کرد: فراموش نکنیم که ما طلاب و روحانیان وظیفه خطیری برعهده ‌داریم، لذا روحانیان جوان از هم‌اکنون باید توجه به تبلیغ عملی ارزش‌های اسلامی را در سرلوحه برنامه زندگی خود قرار دهند./977/پ202/ب

ارسال نظرات