۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۲۴۸۴۴
امام جمعه رشت:

ائتلاف آمریکایی ها علیه داعش نمایشی و فریبکارانه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت با بیان این که ائتلاف آمریکایی ها علیه داعش نمایشی و فریبکارانه است، گفت: آنها با این ائتلاف به دنبال اشغال و کشتار مردم بی گناه عراق و سوریه هستد.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک امامت و ولایت، گفت: عید غدیر بنیاد امامت با تعیین علی(ع) به عنوان جانشین پس از رسول‌الله (ص) است.

 

وی این ایام را بهترین فرصت برای تبیین مناسب مسأله ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: غدیر واقعه بسیار حائز اهمیتی دراسلام است که باید بیشتر برای جامعه تبیین شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، غدیر را مبنای تکامل مبعث و دوام آن بر شمرد و با اشاره به این که امروز همه ما در براب مسأله مهم غدیر رسالت داریم، یادآورشد: در این راستا لازم است ضمن برنامه ریزی دقیق، اهداف غدیر را در امور جامعه نهادینه کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی افزود: غدیر تفکر و فرهنگ جاودانه تشیع است و اختصاص به مقطع و زمان خاص ندارد و این تفکر باید همه جا وهمه وقت درجامعه متبلور باشد و این از مهم ترین وظایف مسؤولان بویژه متولیان فرهنگی است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اصل اهمیت غدیر بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: محتوای غدیر حقیقتی است که به آسانی نمی‌توان از آن گذشت، بر این اساس تلاش‌های بسیاری در طول تاریخ صورت گرفته تا غدیر و حقیقت و محتوای آن شناسانده شود.

 

خطیب نماز جمعه رشت با بیان این که در بسیاری از روایات حضرت علی(ع) همسنگ و هم‌شأن قرآن دانسته شده اند، گفت: حضرت علی(ع) آن‌چنان در خداوند ذوب شده اند که به مظهر الهی در جهان انسانیت تبدیل شده اند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به جریان تکفیری بعثی داعش در منطقه اشاره کرد و گفت: سرمایه‌داران آمریکایی و رژیم صهیونیستی به اوباما فشار می‌آوردند که داعش را از بین نبرد و با دولت سوریه مقابله کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با اشاره به این که نیروهای آمریکایی به بهانه مقابله با داعش در حال نابود کردن زیرساخت های سوریه هستند، تصریح کرد: ایجاد داعش بهانه‌ای برای آرامش رژیم صهیونیستی است.

 

امام جمعه رشت با بیان این که ائتلاف آمریکایی ها علیه داعش نمایشی و فریبکارانه است، خاطرنشان کرد: آنها با این ائتلاف به دنبال اشغال و کشتار مردم بی گناه عراق و سوریه هستد.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جنایت های هولناک ایادی استکبار در کشورهای سوریه و عراق موجب تحت تأثیر قرار گرفتن ملت های جهان شده است، گفت: آمریکا با تشکیل این ائتلاف دروغین به دنبال تبرئه کردن خود است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ولادت امام هادی (ع) گفت:  زیارت جامعه کبیره و جبر اختیار از آثار  امام دهم بوده و صد ویژگی ائمه (ع) در جامعه کبیره بیان شده است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به جنایت های منافقان از ابتدای پیروزی انقلاب علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: گروهک نفاق تاکنون 18 هزار نفر از مردم و شخصیت های اثرگذار انقلاب اسلامی را به شهادت رساندند.

 

وی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس و اروپا منافقان را تروریسم نمی‌شناسند، گفت: آنها ایران را تروریسم می‌نامند و به عراق فشار آوردند که منافقان را در عراق نگه‌دارند و هیچ کشوری آنها را نمی‌پذیرد./1315/پ201/ب1

ارسال نظرات