۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۲۵۲۴۸
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله:

اقدامات حزب الله مانع از تکرار سناریوی کوبانی در لبنان شد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که اقدامات حزب الله لبنان مانع از تکرار سناریوی کوبانی در مناطق مختلف لبنان شد.
نبيل قاووق معاون شوراي اجرايي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که از سوی این حزب در منطقه رومین برگزار شد با اشاره به توانایی مقاومت اسلامی در کمک به ارتش لبنان در جلوگیری از پیش‌روی تکفیری‌ها، گفت: اقدامات مقاومت اسلامی لبنان مانع از رسیدن فتنه گروه‌های تکفیری به خاک لبنان شده است.

 

وی، شرایط گروه‌های تکفیری در حومه عرسال را شرایط بسیار سختی برشمرد و افزود: لبنان توانست به واسطه مقاومت، ارتش و ملت لبنان از تکرار ماجرای سنجار، موصل و عین العرب (کوبانی) در امان بماند و شرایط به گونه‌ای شده است که تکفیری‌ها در مناطق شرقی لبنان در تنگنا قرار گرفته اند.

 

این عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: پس از تحرک تکفیری‌ها در مناطق مرزی عرسال و عسال الورد چیزی جز تلافات نصیب گروه‌های تروریستی نشده و نتوانسته اند کاری از پیش ببرند.

 

حجت الاسلام قاووق با تاکید براینکه گروه‌های تکفیری در مناطق مرزی لبنان و سوریه از سوی ارتش های دو کشور در محاصره به سر می‌برند، اظهار داشت: در حالی فصل سرما فرا می‌رسد که تکفیری‌ها هیچ راهی برای خروج از کوه‌های قلمون ندارند و این بیانگر موفقیت استراتژی مقاومت اسلامی در قبال تکفیری‌ها است.

 

وی، ایستادگی در کنار ارتش و مقاومت اسلامی در مقابله با گروه‌های تکفیری را معیار شرافتمندی افراد خواند و گفت: نیروهای مقاومت اسلامی که در میدان نبرد به مقابله با جنایتگران تکفیری‌ می‌پردازند، عزت و کرامت را برای جهان به ارمغان می‌آورند.

 

حجت الاسلام قاووق خواستار حمایت همه جانبه از ارتش در نبرد با گروه‌های تکفیری شد و افزود: جریان  14 مارس باید بپذیرد که لبنان در کانون خطر قرار گرفته است. نیروهای داعش به پشت مرزهای لبنان رسیده اند که این امر نیازمند توجه و هوشیاری ویژه همگان است.

 

وی افزود: فشارها و تهمت پراکنی نسبت به مقاومت اسلامی موجب شانه خالی کردن حزب الله از وظیفه ملی و دینی خود درقبال جهان اسلام و مبارزه با گروه‌های تکفیری نمی‌شود./983/ب902/د

ارسال نظرات