۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۲۲۵۴۹۹
مدیر‌عامل بنیاد علوم و معارف اسلامی دانش‌پژوهان:

ولایت اساس دین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر‌عامل بنیاد علوم و معارف اسلامی دانش‌پژوهان با بیان این‌که ولایت اساس دین است، گفت: عید غدیر عید اتمام دین و اکمال نعمت الهی است.
ولایت اساس دین است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید شاه‌آبادی مدیر‌عامل بنیاد علوم و معارف اسلامی دانش‌پژوهان شب گذشته در مراسم جشن عید غدیر در امامزاده صالح بن موسی(ع)،‌ گفت: عید غدیر عید اتمام دین و اکمال نعمت الهی است و غدبر بزرگترین عید مسلمانان است.

 

مدیر‌عامل بنیاد علوم و معارف اسلامی دانش‌پژوهان با اشاره به اینکه امامت جزء اصول دین است به تبیین جایگاه ولایت در دین اسلام پرداخت و گفت: براستی جایگاه ولایت در دین اسلام چیست؟ امامت از اصول دین است و ما تقسیم‌بندی دیگر که امامت را خارج از اصول دین می‌داند قبول نداریم.

 

وی با اشاره به آیه «بلغ ما انزل الیک...» به چرایی ضرورت تهدید در ابلاغ پیام الهی به پیامبر(ص) گفت: چه ضرورتی داشت خداوند پیامبر را تهدید کند؟ آیا پیامبر(ص) سابقه نافرمانی از پیام وحی را داشته است؟ خیر، هیچ موردی از تمرد در پیام وحی از پیامبر(ص) صورت نگرفته بود. فلسفه «و ان لم تفعل...» وزن و ارزش این خبر را می‌رساند.

 

حجت الاسلام شاه‌آبادی با بیان آیه شریفه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی...» خاطرنشان کرد: این روز روزی است که از دشمن ترسی وجود ندارد و نگرانی برای نابودی دین وجود ندارد،‌ خداوند دین را کامل کرد، نعمتش را بر مردم کامل کرد و خداوند از روز غدیر اسلام را به عنوان یک دین برای مردم پسندید و تمامی دین‌های دیگر را در مقایسه با اسلام بی‌ارزش دانست چهار ویژگی این آیه است.

 

مدیر‌عامل بنیاد علوم و معارف اسلامی دانش‌پژوهان با اشاره به دلیل اینکه پیامبر(ص) در همان سال‌های نخستین بعثت حضرت علی را که 13 ساله بود در مجالسی که ابولهب و دشمنان پیامبر(ص) نیز شرکت داشتند به عنوان جانشین انتخاب می‌کرد گفت: (روایت یوم الدار) را می‌توان حتی در منابع معتبر اهل تسنن یافت. بعضی‌ها می‌گفتند ای رسوا خدا بگذار اینها خدایی و پیامبری تو را بپذیرند بعد این مسائل را بیان کنید. اگر بگوییم بخاطر خوف مرگ بوده که پیامبر(ص) به هیچ وجه خوف مرگ نداشته اند. بعضی‌ها می‌گویند علی فقط به عنوان وزیر و کمک پیامبر شناخته می‌شد که اگر این بود چرا مشرکان پیامبر را مسخره می‌کردند که کوذکی را هم‌رتبه خود قرار داده است؟

 

وی با بیان اینکه تمامی دلایل به جز اینکه موضوع جانشینی بوده بی‌اساس است گفت: بطور معمول هر جایی که پیامبر دین اسلام را معرفی کرده بدون ولایت نبوده و همیشه با ولایت علی‌ابن‌ابیطالب معرفی کرده است.

 

حجت الاسلام شاه‌آبادی با بیان این‌که شناخت و فهم مقام امامت و ولایت وظیفه شیعیان است، ‌اظهار کرد: زیارت جامعه کبیره امام هادی منشور ولایت است؛ بوسیله شما ائمه باران می‌بارد و بخاطر شماست که آسمان به زمین دوخته نمی‌شود.

 

مدیر‌عامل بنیاد علوم و معارف اسلامی دانش‌پژوهان با بیان اینکه در هر مشکلی باید به اهل بیت و ولایت متوصل شد گفت: گاهی عقل انسان چیزی را می‌داند ولی قلب انسان آن را درک نمی‌کند؛ اعتقاد فکری باید به اعتقاد قلبی تبدیل شود و وقتی اعتقاد قلبی نباشد در مشکلات به راههای دیگر متوصل می‌شویم./9597/پ202/ب4

ارسال نظرات