۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۲۲۵۶۶۴
مستبصر تونسی:

مذهب اهل بیت یگانه مسیر شناخت خداوند است

خبرگزاری رسا ـ مستبصر تونسی گفت: با قاطعیت می گویم که مذهب اهل بیت(ع) تنها مسیر شناخت الهی و رسیدن به نجات ابدی بوده و این افتخار تنها نصیب پیروان تشیع می شود.
دکتر تيجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد تیجانی، مستبصر تونسی، شامگاه سه شنبه، بیست و دوم مهرماه با حضور در مسجد الرسول(ص) منطقه ملاشیه اهواز با بیان این که حضور پر رنگ مردم خوزستان در جشن های ولایی قابل تقدیر بوده، اظهارداشت: این حضور یادآور حماسه های آن ها در دفاع مقدس است.

وی افزود: این حضور حماسه ای، نمایانگر محبت شکوهمند این مردم سرافراز به اهل بیت(ع) و پیروی از خط مستقیم و عادل آن ها است.

تیجانی عنوان کرد: به فضل پروردگار نعمتی بزرگ نصیب کسانی شده که با وجود همه کینه توزی های معاندان و دشمنی های پیروان باطل، استوارتر از گذشته در حال زنده نگه داشتن عنوان مقدس اهل بیت(ع) در جهان هستند.

 تیجانی تصریح کرد: مدت زمانی طولانی از عمر خویش را در گمراهی و سردرگمی به سر بردم، مدت زمانی صوفی بودم سپس با مسافرت به عربستان گرایش وهابی بر من غلبه کرد اما سرانجام به فضل پروردگار، ریسمان الهی را در نزد خاندان پیامبر اکرم(ص) یافتم  و این زندگی دوباره و جانی تازه به من بخشید.

مذهب اهل بیت(ع) یگانه مسیر شناخت خداوند است

وی افزود: عقل حکم می کند برای رسیدن به هر حقیقتی استفاده از دانش افراد با تجربه، شرط نخست بوده و من به عنوان فردی که با تجربه متواضعی در ادیان گوناگون دارم با قاطعیت می گویم که مذهب اهل بیت(ع) تنها مسیر شناخت الهی و رسیدن به نجات ابدی بوده و این افتخار تنها نصیب پیروان تشیع می شود.

وی رسول خدا را شفیع شعیان در آخرت دانست و گفت: توسل به پیامبر و شفاعت طلبیدن از او هیچ گاه شرک نبود و این در قرآن هم ثابت شده است.

تیجانی اظهارداشت: برخی ناآگاهان و کوردلان در مکه حجاج را از تبرک به بارگاه رسول اکرم(ص) منع می کنند و به آن ها می گویند مرتکب شرک نشوید، در حالی که توسل به پیامبر(ص) و محبت به او در قرآن به روشنی آمده است.

این مستبصر تونسی با اشاره به شبه های پیش آمده برای مسلمانان در صدر اسلام و بازگشت آن ها به رسول الله(ص) برای حل این شبهه ها، عنوان کرد: خداوند به پیامبر(ص) می فرماید «اگر مردم برای یاری خواستن به نزد تو آمدند، به آن ها یاری رسان و برای آن ها طلب استغفار کن» و این حقیقت توسل شیعیان به رسول خدا(ص) و خاندان مطهرش است.

وی افزود: هدف اساسی فتنه گران وهابی در نشر شبهه ها، سرازیر کردن اسلام در پرتگاه فنا بوده و این نشان دهنده دشمنی آن ها با اسلام محمدی است.

تیجانی در پایان با اشاره به حدیث امام جعفر صادق(ع) مبنی بر زنده نگه داشتن یاد اهل بیت(ع)، تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد اهل بیت(ع) و مسیر روشنشان جز با فراگیری علوم آن ها امکان پذیر نخواهد بود./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات