۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۲۶۷۷۱
مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی:

جهانی کردن گفتمان مهدویت مهم ترین رسالت شیعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با بیان این که باید آمادگی جهانی برای حکومت امام زمان(عج الله) شود، گفت: فراهم سازی بسترهای ظهور نیازمند جهانی کردن گفتمان مهدویت است.
مدير بنياد مهدويت خراسان جنوبي ـ حجت الاسلام خوشخو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا بیرجند حجت الاسلام محمدرضا خوشخو، مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی، در جمع خبرنگاران با بیان این که مهم‌ترین رسالت شیعه گسترش گفتمان مهدویت در راستای زمینه‌سازی برای ظهور است، گفت: رسانه‌های جمعی هم‌چنان که در سایر مسائل فرهنگی و سیاسی کشور نقش تاثیرگذاری دارند باید به‌ وسیله قلم خویش، رسالت خود را در ترویج فرهنگ مهدویت به واسطه جلب توجه مردم به این امر مهم و حیاتی برای تمدن بشریت انجام دهند.

 

وی با بیان این که متاسفانه حرکت های هدفمند برای فراهم کردن بسترهای ظهور آن چنان که شایسته یک منتظر است در جامعه صورت نگرفته است، گفت: برای ظهور تنها ندبه خوانی و زاری به درگاه خداوند کافی نیست بلکه کسی که انتظار فرج را می کشد نباید نشسته باشد باید پویا، فعال و هدفمند برای تعجیل در فرج و فراهم سازی بسترهای ظهور تلاش کند.

 

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر بیش از 50 کانون و انجمن مهدویت در سطح استان فعال است، گفت: یکی از اقدامات محوری که در بنیاد مهدویت خراسان جنوبی در راستای بسترسازی برای ظهور انجام می شود تربیت مبلغ و مربی متخصص در زمینه مهدویت از میان طلاب و سایر اقشار جامعه است که خوشبختانه در هرکدام از دوره های آموزشی تربیت مربی متخصصی مهدویت در هر ماه بیش از 30 طلبه ظهور دارند که این موضوع در دراز مدت می تواند یک قشر فرهیخته و هدایت گر در زمینه مهدویت در جامعه ایجاد کند.

 

حجت الاسلام خوشخو با اشاره به این که دوره های آموزشی بنیاد مهدویت تنها اختصاص به جوانان ندارد، ادامه داد: بنیاد مهدویت در ایام سال تحصیلی با همکاری آموزش و پرورش برای دانش آموزان علاقه مند در موضوعات مرتبط با مهدویت کارگاه آموزشی برگزار می کند.

 

وی با بیان این که هرکدام از کانون های مهدویت به صورت روزانه و هفتگی برای اعضای خود برنامه هایی در زمینه مهدویت برگزار می کنند، ادامه داد: استقبال مردم از این برنامه ها خوب بوده است به همین دلیل بنیاد مهدویت در زمنیه برگزاری برنامه های عمومی برای مردم فعالیت خود را گسترش خواهد داد.

 

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با اشاره به این که بنیاد مهدویت قصد دارد در ماه محرم و مابقی ایام سال به صورت اختصاصی فرهنگ مهدویت را در میان خانواده ترویج کند، گفت: خانواده مهم ترین بستر برای ارتقا سطح فرهنگ دینی در جامعه است.

 

حجت الاسلام خوشخو با اشاره به این که فرهنگ انتظار و مهدویت یکی از مهم ترین عناصر سبک زندگی دینی در زندگی یک مسلمانان و به ویژه یک شیعه است، ادامه داد: از آن جایی که سعادت انسان در گرو شناخت امام زمان(عج الله) و تبعیت از ایشان است به همین دلیل باید فرهنگ مهدوی را در قالب مباحث سبک زندگی به خوبی به خانواده ها و مردم معرفی کنیم زیرا نهادینه شدن فرهنگ انتظار در جامعه نوید بخش تحقق اصول سبک زندگی اسلامی در میان مردم است.

 

وی یادآور شد: باید نهادهای فرهنگی با همکاری کانون های مهدویت نهایت تلاش خود را برای معرفی این فرهنگ غنی به مردم انجام دهند زیرا انجام فعالیت های فرهنگی بدون مبحث مهدویت کاری باطل و ناقص است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات