۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۲۷۰۳۵
مسؤول مرکز نشر آثار زنان در دفاع مقدس:

دفاع مقدس سبب عزت، استقلال و خودباوری مردم شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز نشر آثار زنان در سال های دفاع مقدس با اشاره به مسؤولیت سنگین زنان بعد از دفاع مقدس به ویژه در عرصه های اجتماعی و سیاسی، گفت: اکنون جهان تشنه الگوگیری از زنانی است که در طول 8 سال دفاع مقدس سنگر خانواده را با عفت و اقتدار خود حفظ کرده اند.
مريم مجتهدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، مریم مجتهد زاده لاریجانی مسؤول مرکز نشر آثار مشارکت زنان در سالهای دفاع مقدس در دومین روز از برگزاری کنگره سرداران و 2500 شهید شهرستان نجف آباد که در محل حسینیه فاطمه الزهراء این شهرستان برگزار شد، شهدا را ذخایر معنوی هر کشور عنوان کرد و گفت: اگر این ذخایر شناخته نشوند، نمی توان راه و صراط مستقیم را به درستی شناخت.

 

وی با اشاره به مجاهدت های 8 ساله دفاع مقدس و نقش زنان در دفاع مقدس بیان داشت: دفاع مقدس باید به عنوان تابلویی در مقابل دیدگان همه افراد باشد و آن را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهند تا در دوران جنگ نرم، حق از باطل شناخته شود. 

 

مجتهدزاده با اشاره به سخنان امام خمینی و رهبر معظم انقلاب درباره زنان بیان داشت: امام خمینی در تعبیر خود، زنان دوران جنگ را به زنان صدر اسلام تشبیه کردند و رهبر معظم انقلاب زنان را پیشتازان عرصه های جامعه بیان داشتند.

 

وی در ادامه افزود: حرکت های اجتماع اگر با حضور زنان همراه باشد، شتاب حرکت مضاعف و در غیر حضور زنان حرکت به پیروزی نخواهد رسید و این عنایات رهبر یک جامعه خود بیان کننده حکم الهی برای حضور زنان در عرصه های انقلاب و جهاد را مشخص می کند.

 

مسوول مرکز نشر آثار زنان در سال های دفاع مقدس دوران 8 ساله دفاع مقدس را، سبب عزت، استقلال و خودباوری این کشور بیان داشت و افزود: ما هر چه اکنون در جامعه شاهد هستیم، مرهون دستاوردهای 8سال دفاع مقدس است و این دستاوردها می تواند دستمایه فیلم ها، کتاب ها، رمان ها برای هنرمندان قرار گیرد.

 

وی در ادامه بیان داشت: ما به عنوان نیمی از جمعیت کشور، موظفیم این دستاوردها را به نسل های بعد منتقل کنیم تا جوانان هر چه بیشتر به این واقعیت پی ببرند که چگونه یک کشور بدون هیچ حمایتی در برابر ابرقدرت های دنیا ایستادگی کرد و ذره ای از مواضع خودش کوتاه نیامد.

 

مجتهدزاده عزت کشور را مرهون نقش زنان در دوران دفاع مقدس بیان کرد و افزود: اگر مادران، زنان، خواهران و همسرمان در پشت جبهه با کمال اقتدار و عفت به صیانت از فضای خانواده نمی پرداختند، هیچ گاه به عزت و سربلندی در میدان جنگ دست پیدا نمی کردیم و اکنون شاهد اقتدار این کشور در عرصه جهانی نبودیم.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حضور زنان با کمال عفت و حجاب در صحنه های انقلاب و دفاع مقدس سبب شد تا بانوان ما به فرموده رهبر انقلاب مدل جدیدی از زن را به جهان عرضه کنند و به دور از نگاه های غرب که خانواده را فراموش کرده است و نگاه شرق که به زن به صورت متحجرانه نگاه می کند، بیرون بیاید.

 

مسوول مرکز نشر آثار زنان در سال های دفاع مقدس در ادامه بیان داشت: دیدگاه جوامع بین المللی به زن ایرانی بعد از دفاع مقدس متفاوت شده است و ارزش ویژه ای برای زن قائل هستند و زمانی که آنان به عنوان یک ایرانی در مجامع بین المللی حاضر می شوند، دنیا تشنه بازگو کردن اسرار مقاومت این زنان است.

 

وی در ادامه افزود: برای نشان دادن الگوی واقعی زن مسلمان نیاز به الگوسازی است و باید سعی کنیم زنانی را که در طول 8سال دفاع مقدس هم پای مردان در صحنه های دفاع حضور داشتند و این اقتدار را با تاسی به الگوهای صدر اسلام به دست آوردند، به عنوان نمونه یک زن واقعی عرضه کنیم.

 

مجتهدزاده در ادامه درباره حفظ آثار دفاع مقدس و پاسداشت یاد و نام شهیدان نیز گفت: پاسداشت یاد شهیدان و دفاع مقدس نباید تنها به یک مقطع زمانی خاص محدود شود چنان که شاهد هستیم کشورهای دیگر در جنگ های خود که بعضاً به حسب خودشان مهاجم نیز بودند، هر ساله مراسم یادبود برای رزمندگانشان برگزار می کنند.

 

وی در ادامه بیان داشت: وقتی ما سخن از دفاع مقدس به میان می آوریم باید خیلی بیشتر از دیگر کشورها به پاسداشت این واقعه تاریخی کشور بپردازیم که این همه ایثار، حماسه سازی ها، فداکاری ها سرمایه های اجتماعی ما و سبب رسیدن ما به کمال هستند.

 

مجتهد زاده در پایان هدف اول جنگ نرم را نابودی کانون خانواده بیان داشت و گفت: اکنون میدان نبرد تغییر کرده است ولی نحوه دفاع همان است و اکنون باید با بصیرت و آشنایی با راه های مقابله در این جنگ نیز به پیروزی برسیم.

 

وی در ادامه افزود: دشمن در جنگ نرم به دنبال  ایجاد تشکیک نسبت به اسلام و شخصیت های دینی است و اگر وفاق، همدلی و تمسک به ولی فقیه در جامعه وجود نداشته باشد، نخواهیم توانست پیروز میدان باشیم./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات