۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۲۲۷۴۴۵
عضو ارشد جنبش حق بحرین در گفت‎وگو با رسا:

تحریم انتخابات از سوی انقلابیان بحرینی قطعی است

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد جنبش حق بحرین گفت: همه معارضان بحرینی انتخابات را تحریم کرده اند و این در صورتی است که آل خلیفه احزاب مخالف را به تعطیلی تهدید کرده است.
تحريم انتخابات بحرين

 

عبدالغنی الخنجر از مسؤولان جنبش حق بحرین در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، درباره آخرین تحولات انقلاب بحرین تصریح کرد: انقلاب بحرین وارد مرحله مهمی شده است، چرا که نظام به خروج از بحران نیاز دارد و در آستانه انتخابات صوری پارلمان دیکتاتوری حمد می خواهد به هر شیوه ای این انتخابات را با موفقیت به پایان برساند.

 

وی که از بحرین تبعید شده است، افزود: اگر انتخابات با موفقیت برگزار نشود جهانیان کاملا به این نتیجه می رسند که آل خلیفه هیچ مشروعیتی ندارد.

 

الخنجر با اشاره به پافشاری آل خلیفه برای مشارکت معارضان در انتخابات پارلمانی این کشور، گفت: پس از آنکه گفت وگوهای صوری و به اصطلاح ملی آل خلیفه با معارضان شکست خورد، نظام برای برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی به تهدید گروه های معارض روی آورده و تأکید می کند در صورت تحریم انتخابات، احزاب معارض را منحل و رهبران آنها را بازداشت می کند.

 

عضو ارشد جنبش حق تأکید کرد: انقلابیان همچنان مقاوم خواهند ماند و آل خلیفه دیگر نمی تواند شرایط خود را بر معارضان تحمیل سازد بلکه کاملا عکس این قضیه رخ داده و این احزاب معارض هستند که شرایط خود را بر نظام تحمیل می کنند.

 

وی تحریم انتخابات را قطعی توصیف کرد و ادامه داد: همه معارضان انتخابات را تحریم کرده اند و از آنان می خواهیم به این تحریم ادامه دهند چرا که هیچ انگیزه ای که مردم را به مشارکت در انتخابات سوق دهد وجود ندارد. آل خلیفه چیز جدیدی ندارد و نمی تواند تغییرات ریشه ای و مشروع ملت را برآورده سازد بلکه این خواسته ها با مقاومت و پایداری محقق می شوند.

 

الخنجر با اشاره به ادامه اعتراضات مردمی با وجود گذشت 4 سال از آغاز انقلاب در بحرین گفت: با وجود زندانی بیش از 4 هزار انقلابی در بحرین باید بگوییم که نظام در بحران است و ملت همچنان در مقاومت به سر می برد و نمی خواهد به خواسته های آل خلیفه تن دهند.

 

وی ادامه داد: مردم بحرین از روز اول انقلاب تاکنون با وجود نظامی سازی منامه و برقراری تدابیر امنیتی از سوی آل خلیفه همچنان با قدرت به اعتراض ادامه می دهد و این نظام است که در نگرانی شدیدی قرار دارد و در جنگ باز با ملت دست و پا می زند. حتی در زندان ها نیز شاهد اعتراض انقلابیان هستیم به گونه ای که بسیاری از آنان اعتصاب غذا کرده اند.

 

این انقلابی تبعیدی بر ملی بودن انقلاب بحرین تأکید کرد و اظهار داشت: گرچه برخی از کشورهای جهان با انقلاب بحرین همراه شده اند اما ما نمی خواهیم به خارج از کشور تکیه کنیم بلکه اعتماد ما بر ملت است.

 

الخنجر درباره احتمال آغاز انقلاب مسلحانه علیه آل خلیفه توضیح داد: برخی احزاب معارض با توجه به حضور اشغالگران سعودی خواستار مقاومت مشروع هستند و این مقاومت ممکن است نبرد مسلحانه را شامل شود، اما شهروندان بحرینی در حال حاضر نمی توانند به انقلاب مسلحانه دست بزنند و بهتر است به شیوه های مسالمت آمیز ادامه دهند.

 

وی افزود: ماهیت ملت بحرین مسالمت آمیز است و شهروندان بحرینی تاکنون به اعتراض مسلحانه دست نزده اند و این مساله را عامل ضرر و زیان فراوانی می بینند.

 

عضو ارشد جنبش حق با اشاره به حضور نیروهای سعودی در بحرین، تصریح کرد: نیروهای موسوم به سپر جزیره که اغلب آنان عربستانی و اماراتی هستند با پوشش پلیس ضد شورش به سرکوب بحرینی ها می پردازند./980/ب911/ک

ارسال نظرات