۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۲۷۴۶۷
امام جمعه بروجرد:

آشنا کردن نسل جوان با احکام مهم ترین برنامه مبلغان در ایام محرم باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد با اشاره به ضرورت حضور مبلغان دینی در ایام محرم، بین آحاد مردم و مراسم عزاداری، گفت: مهم ترین برنامه مبلغان در ایام محرم آشنا کردن نسل جوان با احکام اسلام باشد.
حجت الاسلام ترابي-امام جمعه بروجرد

حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم، بیان داشت: ایام محرم بهترین فرصت برای جذب جوانان به آیین های مذهبی است.

وی با بیان این که ماه محرم فرصتی مناسب و ارزشمند در راستای تبیین فرهنگ عاشورا و بازگو کردن مهم ترین حادثه تاریخ برای جوانان است، افزود: مبلغان و نهادهای فرهنگی در این ایام باید نهایت بهره را ببرند.

حجت الاسلام ترابی با تأکید بر حضور فعال مبلغان و روحانیان در مراسم عزاداری و هیأت های مذهبی، عنوان داشت: مهم ترین برنامه مبلغان در ایام محرم آشنا کردن نسل جوان با احکام اسلام باشد.

وی در ادامه با اشاره به استقبال بی نظیر نسل جوان در برپایی مراسم عزاداری در ایام محرم خاطرنشان کرد: مبلغان با سخنرانی خویش و بیان حقایق دین مبین اسلام باید این حضور را پر رنگ تر کنند.

امام جمعه بروجرد با بیان این که برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) تجدید میثاق دوباره با ایشان است، تأکید کرد: مراسم عزاداری باید به خوبی و با نظارت صحیح دستگاه های اجرایی برگزار شود.

وی با اشاره به حضور آحاد مردم به ویژه نسل جوان در برپایی مراسم عزااری امام حسین (ع) در ایام محرم، افزود: این مراسم عزاداری باید به گونه ای برگزار شود که آثار مثبت آن را بتوانیم در جامعه مشاهده کنیم.

هدف اصلی قیام عاشورا اجرایی کردن اصل امر به معروف و نهی از منکر بود

حجت الاسلام ترابی در ادامه با اشاره به نام گذاری هفته نخست محرم به نام امر به معروف و نهی از منکر، بیان داشت: هدف اصلی قیام عاشورا اجرایی کردن اصل امر به معروف و نهی از منکر است.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را نتیجه نهضت عاشورا دانست و بیان داشت: امروز آحاد مردم جامعه اسلامی وظیفه دارند با پیروی از فرهنگ عاشورا و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، در برابر توطئه های دشمن ایستادگی کنند./9459/ت303/ب2

ارسال نظرات