۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۲۷۶۰۲
آیت الله حیدری:

سکوت غرب در قبال حکم اعدام شیخ نمر نشانگر برخورد دوگانه آنان با حقوق بشر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با محکومیت حکم اعدام آیت الله شیخ نمر توسط دستگاه ظالمانه عربستان صعودی، گفت: صدور حکم اعدام شیخ نمر لکه ننگی بر دامن بشریت و سازمان ملل است.
آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که سخنان شخ نمر به سبب احساس وظیفه در برابر دین و شریعت اسلامی است، اظهارداشت: جایگاه سخنان شیخ نمر از لحاظ شرعی امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که آزادی بیان نخستین حق شهروندی است، افزود: از نظر حقوقی و بین المللی هر شخص می‎تواند عقیده خود را اعلام کند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به فشارها و موانعی که برای روشنفکران شیعه در کشور عربستان وجود دارد اشاره‎کرد و بیان‎داشت: حکم اعدام شیخ نمر برخلاف شریعت اسلام و قوانین بین المللی است.

 

آیت الله حیدری محاکمه شیخ نمر را غیرقانونی دانست و تأکید‎کرد: حکم اعدام شیخ نمر لکه ننگی بر دامن بشریت و سازمان ملل است.

 

وی در پایان با اشاره به سکوت جوامع بین الملل در برابر حکم اعدام شیخ نمر، خاطرنشان کرد: سکوت کشورهای غربی درباره حکم اعدام شیخ نمر نشان دهنده برخوردهای دوگانه استکبار جهانی است./9453/ت302/ج

ارسال نظرات