۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۲۷۸۹۰
نماینده ولی فقیه در کردستان:

حکومت اسلامی باید مانع ایجاد انحراف و منکرات در جامعه شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کردستان، گفت: حکومت های اسلامی باید مانع از ایجاد انحراف و منکرات در جامعه شوند و این مهم هم با ترویج معروفات امکان پذیر است.
حجت‌الاسلام سيد محمد حسيني شاهرودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، امروز در همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ حسینی و عزم ملی که در کانون فرهنگی امام خمینی(ره) شهر سنندج برگزار شد، بیان کرد: قیام امام حسین(ع) برای دستیابی و رسیدن به حکومت نبوده بلکه تنها هدف سید الشهدا(ع) اصلاح انحرافات و منکرات ایجاد شده در امت جدش بود.

 

وی افزود: کسی که حاکمیتش براساس دین خدا و قرآن کریم باشد حاکم جامعه اسلامی است و امام حسین(ع) چنین ویژگی داشتند، اگر در آن زمان امام حسین(ع) قیام نمی کردند امروز اثری از دین خدا باقی نمانده بود.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: متأسفانه در آن دوره حلال ها حرام و حرام ها حلال شده بود و اخلاق حسنه ارزش خود را از دست داده بود و جامعه در سراشیبی سقوط قرار داشت و این عوامل موجب شد که امام حسین(ع) اقدام به قیام علیه این منکرات کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی اظهار داشت: امام حسین(ع) از همه هستی خود گذشت و راضی به رضای خدا و تسلیم امر حق تعالی شده بود.

 

وی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) که حسین از من است و من از حسینم، بیان کرد: این فرموده رسول خدا(ص) به این معنا است که نام خدا، پیامبر و دین اسلام را حسین(ع) حفظ می کند از این رو ما مسلمان ها هرچه داریم به برکت وجود این امام بزرگوار است.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امربه معروف و نهی از منکر راه رشد و پیشرفت جامعه را نشان می دهد، ‌اولی الامر باید شناخت صحیح و دقیقی از امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد چراکه مجری این فریضه الهی است.

 

وی تصریح کرد: حکومت های اسلامی باید مانع از ایجاد انحراف و منکرات در جامعه شوند و این مهم هم با ترویج معروفات امکان پذیر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: در برهه کنونی هم باید با افرادی که دست نشانده دشمنان دین اسلام هستند و در راستای اهداف از پیش تعیین شده آنها در زمینه رواج فساد در جوامع اسلامی حرکت می کنند مبارزه شود.

 

وی اظهار داشت: زکات، نماز، حج و امربه معروف و نهی از منکر از مسائل اصلی حاکمیت دینی است که باید مورد توجه تمامی حکمرانان و اقشار مختلف جامعه اسلامی قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از نابودی جامعه اسلامی جلوگیری می کند زیرا منکراتی که در جامعه اسلامی بوجود می آید که اگر جلوی آن گرفته نشود جامعه را به نابودی می کشانند./967/پ202/ب4

ارسال نظرات