۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۲۲۸۰۱۰
امام جمعه نکا:

محافل حسینی فرصتی برای تقویت وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا مجالس عزاداری حسینی را فرصتی برای تقویت وحدت و همدلی امت اسلامی دانست.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، امام جمعه نکا شب گذشته در نشست گردهمایی مبلغان و روحانیت نکا افزود: در شرایط کنونی وحدت مسلمانان شیعه و سنی از سوی دشمنان مورد تهدید است و به همین دلیل همبستگی و وحدت، رمز پیروزی و موفقیت ما در برنامه های مختلف است.

 

وی از حادثه عاشورا  و مکتب امام حسین(ع) به عنوان سرمایه عظیم در جهت پیشبرد اهداف تربیتی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و معنوی در هر عرصه های مختلف یاد کرد و ادامه داد: خاستگاه و جوشش این انقلاب از تاسوعا و عاشورا و قیام کربلا است.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: عاشورا دارای چنان عظمت بی نظیری است که به عنوان بساط غنی و قوی دینی و معرفتی می تواند همه بن بست ها را در هم شکسته و مشکلات را حل و فصل کند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با اشاره به تفرقه افکنی های مختلف دشمنان گفت: اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری و هشدارهای مراجع تقلید نبود به یقین تاکنون جنگ شیعه و سنی با دامنه وسیعی در جهان شکل می گرفت.

 

وی افزود: در جریان فتنه 88 نیز فتنه گران با اردوکشی های خیابانی، آدم کشی، آتش زدن مساجد و اموال عمومی و خصوصی در واقع نظام و ارزش ها را نشانه گرفته بودند که درایت و هوشیاری رهبر معظم انقلاب و اطاعت پذیری مردم مانع از ادامه این روند شد و در نهم دی مردم بصیر ایران، عظمت ایران اسلامی را به جهانیان نشان دادند.

 

مسؤول حوزه علمیه نکا در ادامه با اشاره به این که گاهی معروف ترین معروف به منکر تبدیل می شود، افزود: عزاداری برای ائمه اطهار(ع) معروف است که اگر عزاداری بی روح، بدون رو جهادی و شهادت، به دور از هر گونه سیاست باشد به یقین این معروف، منکر را در پیش داشته و به منکر تبدیل می شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی اذعان داشت: امروز وحدت در بین مسلمانان از نان شب هم واجب تر است و با توجه به اینکه سعی دشمن بر تفرقه است به همین دلیل ما باید با افزایش بصیرت در جهت مقابله با دشمن حرکت کنیم.

 

وی با بیان این که مبلغان باید به متولیان دلسوز امام حسین(ع) تبدیل شده در این رابطه باید با دوری از هر گونه مسائل حاشیه ای، زمینه ساز وحدت و همدلی شوند، تصریح کرد: عزاداری های امام حسین(ع) باید در خور شأن این بزرگوار برگزار و عامل عامل وحدت امت اسلامی باشد./1317//پ202/ب1

ارسال نظرات