۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۲۸۵۵۰
با حضور قاریان نوجوان؛

مراسم «تسنیم محرم» در مسجد انصارالمهدی تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تسنیم محرم با حضور جمعی از قاریان و حافظان نوجوان قرآن کریم در مسجد انصار المهدی(عج) تهران برگزار شد.
 قرآن

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، حجت الاسلام انصاری امام جماعت مسجد انصار المهدی در مراسم تسنیم محرم که بعد از ظهر امروز پنجشنبه 8 آبان ماه با حضور هیات نوجوانان «عشاق الزینب(س)» پایگاه بسیج شهید چمران برگزار شد، گفت: عشق امام حسین (ع) حرارتی در دل ها ایجاد می کند و انسان خود را در حماسه عاشورا می تواند پیدا کند.


وی افزود: کل واقعه کربلا در چند ساعت بیشتر نبود اما قرن ها از آن می گذرد و همچنان مردم در این واقعه عظیم سوگواری می کنند. در جنگ جهانی دوم بیش از دو میلیون دست از بدن قطع شد اما دست های حضرت عباس (ع) در تاریخ ماندگار شد.


امام جماعت مسجد انصار المهدی با اشاره به معجزه پیامبر اکرم (ص) قرآن گفت: معجزه پیامبر اکرم یعنی قرآن در دل خود معجزه بزرگ تری را رقم زد که آن معجزه واقعه عاشورا است.


وی با اشاره به عشق های کاذب در دوران نوجوانی، گفت: عشق باید حقیقی باشد و بزرگ تر ها می بایست تجربیات خود را در اختیار نوجوانان قرار دهند.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام استاد ریس ستاد اقامه نماز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به دوران طلایی نوجوانی و جوانی در زندگی افزود: دوران جوانی گذرا است و تنها چیزی که باقی می ماند توسل به قرآن و اهل بیت(ع) می باشد که حضرت محمد(ص) به آن سفارش کرده است، از این رو می بایست قدر این دوران را دانست و سایر افراد را نیز با حلاوت حفظ و تلاوت قرآن آشنا کرد.


وی با اشاره به جایگاه نماز و قرآن در نزد امام حسین(ع) گفت: وقتی سپاه عمر بن سعد تصمیم به جنگ با امام حسین(ع) گرفت، ایشان از برادرش قمر بنی هاشم می خواهد که نزد آنها برود و فرصتی برای خواندن نماز و قرآن بگیرد.


ریس ستاد اقامه نماز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: همه اینها برای این بود که امام حسین (ع) می خواست جایگاه و ارزش نماز و خواندن قرآن را به نسل های دیگر بیاموزد.


وی در خاتمه پیش از آنکه به نوحه خوانی بپردازد گفت: روضه امام حسین (ع) دنیای ما را عوض می کنند و لذا سفارش شده که در مصیبت امام حسین (ع) اشک هر چند کوتاه ریخته شود. 


در این مراسم که با سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی همزمان شده است؛ به همین منظور این برنامه برای نخستین بار ویژه نوجوانان و با حضور 10 تن از قاریان نوجوان کشورمان برگزار شد و قاریان نوجوان قرآن کریم امیر حسین سبزی، رضا شاه نهالی و محمد سید آبادی حافظ شش جز قرآن کریم به تلاوت قرآن پرداختند.


گفتنی است، سلسله برنامه های کرسی تلاوت قرآن کریم «تسنیم» به منظور اشاعه فرهنگ ناب قرآنی و انس گرفتن شهروندان با کلام نورانی پروردگار هر ماه در یکی از مساجد منطقه پنج شهرداری تهران برگزار می شود./818/پ202/ب4

ارسال نظرات