۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۲۲۸۷۷۶
استاد حوزه و دانشگاه:

گروه های تکفیری به دنبال مقابله با تفکر شیعی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت آمل با بیان این که گروه های تکفیری به دنبال مقابله با تفکر شیعی هستند، گفت: این گروه های داعشی در واقع فرزندان خلف یزیدیان بوده که ادامه دهنده راه آنان هستند.
امام جمعه موقت آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علی اصغری، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم سوگواری امام حسین(ع) در مسجد امام رضا(ع) آمل با اشاره به زیارت وارث، گفت: ائمه معصومین(ع) این زیارت را خوانده و قبول داشتند و یکی از فرازهای زیارت، وارث بودن ابراهیم خلیل الله بوده که امام حسین(ع) وارث آن است.

 

وی با اشاره به دو صفت بارز ابراهیم خلیل الله، بیان داشت: توحید خالص و مبارزه با طاغوت از ویژگی های ایشان بود که در زمان خود با طاغوت زمان یعنی نمرود مبارزه کرد تا این که نمرود دستور می دهد تا آتش روشن کرده و حضرت را در آن بیاندازند.

 

امام جمعه موقت آمل با بیان این که تمام عالم به دست خداوند متعال است که نمرودیان نتوانستند کاری از پیش ببرند و آتش بر حضرت ابراهیم(ع) گلستان شد، افزود: وجود سرور و سالار شهیدان نیز در میان آتش و خون یزید و یزیدپرستان قرار گرفت که خداوند منان فرمود ما حسین(ع) را نجات دادیم و شهادت کمال است.

 

مدیر دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه علوم و تحقیقات آیت الله آملی ادامه داد: امام حسین(ع) احیاکننده دین جدش رسول الله است و خلوص نیت ایشان همانند ابراهیم خلیل الله بوده و به نحو ارزنده ای ایستادگی کرد که نام اسلام با امام حسین(ع) عجیبن شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که آن چه باقی می ماند حق است، گفت: حق محوری باید سرلوحه امور زندگی ما قرار داشته باشد و بدانیم حق و حقیقت همیشه پایدار و باقی است.

 

حجت الاسلام اصغری با بیان این که هر کسی بنای زندگی و حکومت خود را بر باطل بگذارد توخالی بوده و با یک حرکت از بین می رود، بیان داشت: زندگی که با حقیقت باشد مایه حیات است که این امر ارزنده عالی ترین پیام سرور و سالار شهیدان در روز عاشورا است.

 

وی با اشاره به این که باید تلاش کنیم تا ابعاد مختلف زندگی ما برای خداوند منان بوده و به دنبال شرک نرویم، تصریح کرد: عزاداری ها و دسته روی های این ایام نیز باید برای رضای خداوند منان بوده نه این که بخواهیم به همدیگر سیاست کنیم.

 

امام جمعه موقت آمل با تاکید بر این که امام حسین(ع) برای رضای خداوند منان قیام کرد، گفت: ما باید تلاش کنیم تا توحید خود را خالص کرده و ایمانی محکم و استوار داشته باشیم.

 

مدیر دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه علوم و تحقیقات آیت الله آملی با بیان این که گروه های تکفیری به دنبال مقابله با تفکر شیعی هستند، بیان داشت: این گروه های داعشی در واقع فرزندان خلف یزیدیان بوده که ادامه دهنده راه آنان هستند.

 

وی با اشاره به این که فرزندان ما باید مراقب ایمان خود باشند، افزود: باید تلاش کنیم تا خط و سرمشق ما حضرت امام حسین(ع) باشد و از این دانشگاه عظیم درس بگیریم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که حضور در چنین مجالسی از ثواب ارزنده و والایی برخوردار است، گفت: چه ساعتی بالاتر از این که فضایل امام حسین(ع) را بشنویم که سعادت و خیر دنیا و آخرت در این امر گرانقدر است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات