۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۲۸۸۱۲
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی تبیین کرد؛

امر به معروف؛ وظیفه‌ای همگانی برای سعادت همگانی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: این قانون باید برای اصلاح در جامعه عملیاتی و دنبال شود؛ برمبنای قرآن کریم فلاح و رستگاری، نجات و سعادت در اجرای این اصل مهم در جامعه است.
حجت‌الاسلام سيد احمد حسيني خراساني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدحسینی خراسانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در ششمین روز مراسم عزاداری مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم که با حضور حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی برگزار شد، با اشاره به سخنان امام حسین(ع) که اهداف خود را از قیام عاشوار فرموده است، اظهار داشتت: باید این سخنان بسیار مهم، تأثیرگذار و روشنگر اباعبدالله(ع)بارها تکرار شود.

وی تکرار را در بحث آموزش بسیار مهم خواند و گفت: قرآن نیز بسیاری از مسائل مهم را تکرار می کند و این برخلاف بلاغت و فصاحت قرآن نیست؛ نباید خسته شویم از این که تبیین درس های عاشوار برای ما هر سال تکرار می شود، این از باب تذکر و یادآوری است که برای هدایت بشر بسیار مهم است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به بررسی طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: این خیلی مهم است که این مسأله بسیار با اهمیت به صورت یک قانون مدون به تصویب برسد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی فرمایشان امام حسین(ع) را به دوبخش تقسیم کرد و گفت: این فرمایشات یک بخش سلبی دارد که می فرمایند ما برای دنیا قیام نکردیم، برای ریاست فریاد نمی زنیم، اصلا طالب قدرت و شهرت نیستیم، درصدد تشتت در میان امت اسلامی و برقراری بی نظمی و مخدوش کردن امنیت نیستیم، برخلاف چیزی که دستگاه بنی امیه تبلیغ می کرد.

وی در تبیین بخش ایجابی سخنان حضرت، تصریح کرد: سیدالشهدا(ع)می فرماید من برای اصلاح امت جدم قیام کردم، این نشان می دهد در جامعه آن روز فساد اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی دامن گیر امت اسلامی شده بوده است؛ اصلاح جامعه روش و قاعده دارد و حضرت ساز و کارش در این زمینه استفاده از امر به معروف و نهی از منکر بود.

مبلغ برجسته حوزه علمیه امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: این قانون باید برای اصلاح در جامعه عملیاتی و دنبال شود؛ برمبنای قرآن کریم فلاح و رستگاری، نجات و سعادت در اجرای این اصل مهم در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی حماسه عاشوار را تفسیر عینی و عملی قرآن کریم دانست و با اشاره به آیاتی که پیرامون امر به معروف و نهی از منکر نازل شده است، ابراز داشت: امام باقر(ع)و امام صادق(ع)با استفاده از کلام خود به تفسیر قرآن پرداختند، اما شیوه امام حسین(ع)به گونه دیگر بود، ایشان با قیام خود این آیات را تفسیر کرد.

وی با بیان این که رونق کشاورزی، صنعت و اقتصاد جامعه منوط به اجرای امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: با اجرای این فریضه است که ارزش های اسلامی یکی پس از دیگری در جامعه نهادینه می شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر روش ها، مراتب و شرایطی دارد، گفت: فردا پیرامون این مطلب با استفاده از آیات، روایات، سیره سیدالشهدا(ع) و فتوای مراجع عظام صحبت خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با تأکید بر این که باید شیوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر را نیز از اباعبدالله(ع)بیاموزیم، اظهار داشت: حضرت خون خود، برادران، عزیزان و همه چیز خود را در این راه فدا کرد؛ همه اینها قربانیان این هدف و آرمان مقدس توحیدی هستند./928/پ202/س

ارسال نظرات