۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۲۸۹۴۸
استاندار قم:

باید هزینه های دفاع از امر به معروف و نهی از منکر را بپردازیم

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم با تأکید بر این‌که در امر به معروف و نهی از منکر باید گام‌ها جدی و اساسی برداریم، گفت: نخست باید خود عمل کنیم، اجازه دهیم دیگران اگر نسبت به عملکرد ما انتقادی دارند سخن شان را بیان کنند.
حجت‌الاسلام صالحي منش استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد صادق صالحی منش، استاندار قم شامگاه امروز در گردهمایی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و نهادهای استان قم که در تالار معصومیه ساختمان سابق استانداری برگزار شد، گفت: تک تک افراد در جایگاهی که قرار داریم باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم، همچنین امر به معروف و نهی از منکر دیگران را نیز بپذیریم، اگر جامعه اسلامی به چنین جایگاهی برسد هرگز به این میزان تخلفات به ویژه تخلفات مالی و اخلاقی صورت نمی‌گیرد.

 

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از ماها با ساز وکارهایی که داریم گاهی راه‌ها را بر همه بسته و بعد توقع داریم که جامعه به سعادت و رستگاری برسد، پیامبر(ص) می‌فرمایند «مردم بر دین رهبران خود هستند»، مردم در زندگی خود از رهبرانشان الگو می‌گیرند.

 

استاندار قم با بیان این‌که برخی از رؤسای ادارت به بی حجابی حساس بوده و برخی هم نیستند، اظهار داشت: مدیری که نسبت به این موضوع حساس است بانوان اداره او با حجاب در محل کار ظاهر می‌شوند، ولی مدیری که حساسیت نشان نمی‌دهد برخی از بانوان نیز با حجاب کامل حاضر نمی‌شوند.

 

وی افزود: نخست فرد باید خود از منکر بدش بیاید؛ اگر اینگونه باشیم باید بدانیم که آمر به معروف و ناهی از منکر هستیم و امر به معروف و نهی از منکر می‌پذیریم، راهکارها را به روی مردم و دیگر رؤسای ادارت نبندیم، ما همه با یکدیگر دوست و برادر هستیم.

 

حجت‌الاسلام صالحی منش با بیان این که در امر به معروف و نهی از منکر باید راه را باز بگذاریم، خاطرنشان کرد: یعنی اجازه دهیم اگر اشکالی داریم دیگران بیان کنند و ما نیز مشکلات و اشتباهات خود را بپذیریم، ما که معصوم نیستیم، همه افراد جز چهارده معصوم جایز الخطا هستند.

 

استاندار قم با تأکید بر این‌که امر به معروف و نهی از منکر سخت است و تمام افرادیی که امر به معروف و نهی از منکر کرده، شنیده و عمل کرده اند، هزینه پرداخت کرده‌اند، یادآور شد: امام حسین(ع) در نخستین نامه‌شان دلیل خروج خود از مدینه را این گونه بیان می‌کنند«إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِصْلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی» بیان می‌کنند و محققان آن را یکی از مهم ترین انگیزه های قیام بیان می کنند؛ بنده اکنون کار به هیچ انگیزه ای از قضیه‌ای کربلا ندارم و نمی‌خواهم به آن وارد شوم؛ در قیام امام حسین(ع) و حادثه به وجود علما هزاران تحلیل دارند که آیا ایشان برای شهادت، حکومت و یا امر به معروف و نهی از منکر به کربلا رفتند، ولی برای این قضیه همه چیز خود را دادند.

 

وی یادآور شد: در حالی که صبح باز با عمر سعد یک جلسه دو سه ساعت برگزار شد، عصر عاشورا جلسات برگزار شد، عمر سعد نمی‌خواست واقعا کار را به اینجا برساند، هیچ کدام نمی‌خواستند، اباعبدالله گفت «لا یبایع مثل یزید، هیهات منّا الذلّة....، گذشته از این حرف‌ها که بخواهیم مسائل را اینجا مطرح کرده و پیش رویم، شما هیچ چیزی نمی‌پذیرید و ما آماده شهادتیم.

 

حجت‌الاسلام صالحی منش با تأکید بر این‌که در امر به معروف و نهی از منکر باید گام‌ها جدی و اساسی برداریم، اظهار داشت: نخست باید خود عمل کنیم، قرآن می‌فرماید «حافظ خود و خانواده‌تان باشید که گرفتار آتش جهنم نشوند»، گناه آتش و عذاب است.

 

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر کار سختی است، باید هزینه پرداخت کنیم، از خودمان مایه بگذاریم، اجازه ندهیم حریمی کنارمان باشد که کسی نتواند به ما تذکر بدهد، اگر مشکلی است به یکدیگر تذکر بدهیم؛ رؤسای ادارات امور مردم در دست شان است.

 

حجت‌الاسلام صالحی منش در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که امروز تمام تشیع در قم خلاصه شده است، گفت: خدمت به حوزه علمیه قم، مراجع تقلید، حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران افتخار بزرگی است. باید بر خود ببالیم که به شهر مقدس قم خدمت می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: خدا شاهد من از حرف‌های که زده می‌شود ناراحت نمی‌شوم، من از تمام کسانی که در استان نسبت به من انتقاد صریح کرده‌اند خوشم می آید، چرا که آزاد، مرد و دارای عزت هستند، راه را باز کنیم، اجازه دهیم امر به معروف و نهی از منکر در شبکه استان اجرایی شود. /993/پ202/ج

 

ارسال نظرات