۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۲۹۲۶۰
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

بصیرت عاشورایی مایه شناخت یزیدیان زمان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری گفت: عزاداری برای مصائب حضرت سیدالشهدا(ع) در نهضت عاشورا افتخار ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت است.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان‌شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: اگر شاهد گسترس شکوه عزاداری‌های حسینی هر سال نسبت به سال‌های قبل هستیم، نشان از این حقیقت مسلم است که «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» یعنی امروز نیز عاشورایی دیگر علیه یزیدیان زمان برپاست.

 


وی با بیان این‌که اهداف قیام حسینی در طول سال‌های متمادی از سوی شیعیان آن حضرت پاسداری شده و هر روز عشق و ارادت به سالار شهیدان جلوه‌های تحسین برانگیزی را به خود می‌گیرد، خاطرنشان کرد: عزاداری به مصائب حضرت سیدالشهدا(ع) در نهضت عاشورا افتخار ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت است، این عزاداری‌ها باید معرفت‌زا باشد، چراکه بصیرت عاشورایی مایه شناخت یزیدیان زمان است.

 


حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این‌که امام حسین(ع) با قیام تاریخی و نهضت انسان‌ساز خود پیروزی حق علیه باطل را به بهترین صورت توصیف کرد و به اثبات رساند، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران با استقامت در برابر استکبار جهانی توانستند، گوشه هایی از ارزش های نهضت عاشورا را به تصویر کشیده و الگویی برای بیداری های اسلامی در سراسر جهان شوند.

 


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ملت ایران را طلایه دار حفظ ارزش های نهضت حسینی در عصر حاضر دانست و گفت: این وعده الهی باید ما را مصمم‌تر کند که از میدان مبارزه برای حق و عدالت و صیانت از کرامت انسان‌ها عقب ننشینیم و با کوچک‌ترین ناملایمات، دست از حق‌جویی و حق‌خواهی برنداریم.

 


وی خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا به جهت نیت الهی امام حسین (ع) برای حفظ قرآن و اسلام در نهایت منجر به مظلوم‌ترین شهادت های بشری شد که لازم است مداحان و عزاداران برای تبیین صحیح این واقعه غم بار از اشعار، منابع و اسناد معتبر استفاده کنند، حقیقت عاشورا توجه به شعائر اسلامی در هر شرایطی است.

 


امام جمعه جلفا با بیان این‌که دشمنان با رواج عقاید التقاطی و ضاله به دنبال انحراف در حقیقت و فلسفه واقعه عاشورا هستند، افزود: مداحان و ذاکران اهل بیت توجه کنند که استفاده از اشعار و مرثیه های نامعتبر و مغایر با واقعه عاشورا زمینه گسترش فضای سوء تبلیغی دشمنان اسلام را فراهم خواهد کرد.

 


حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که امام حسین(ع) در راه اسلام، قرآن و نماز به شهادت رسید، افزود: باید مراقب بود مستحباتی چون عزاداری ماه محرم، موجب قضای نماز واجب نشود، حضرت اباعبدالله برای احیای واجبات و مقابله با منکرات قیام کرد، مبادا عزاداری‌ها ما را از واجبات غافل کند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات