۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۲۹۳۸۷
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام:

رییس جمهور با معرفی گزینه شایسته دانشگاه ها را از بلاتکلیفی خارج کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری با تقدیر از عملکرد مجلس به خاطر عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، این اقدام را صیانت از نظام اسلامی دانست و با بیان این‌که میدان دادن به فتنه‌گران با شعار اعتدال همخوانی ندارد، از رییس جمهور خواست در معرفی وزیر پیشنهادی علوم بعدی دقت کند.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام حجت الاسلام و المسلمين نکونام

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که باید به مجلس برای رأی عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم دست مریزاد گفت، اظهار داشت: مجلس حق دارد در مواردی که اصول رعایت نمی‌شود از خود حساسیت نشان دهد.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که مجلس برای صیانت از نظام اسلامی و ارزش‌ها به وزیر پیشنهادی علوم اعتماد نکرد، ابراز داشت: این مسأله را نمی‌توان به حساسیت‌های حزبی و گروهی نمایندگان متصف کرد چون این عمل به معنای واقعی صیانت از نظام اسلامی بود و نمایندگان طبق گفته‌های بزرگان در برابر اصول محکم و استوار ایستادند.


معرفی افراد همسو با فتنه از سوی رییس جمهور جای تعجب دارد


امام جمعه شهر کرد اقدام رییس جمهور در معرفی فرد تعیین شده برای احزار پست وزارت علوم را تعجب آور توصیف کرد و اظهار داشت: با وجود این‌که رهبری همیشه از فتنه یاد کرده تا این مسأله به راحتی فراموش نشود باز هم رییس جمهور افرادی را معرفی می‌کند که یا نقش مؤثر و مسقیم در فتنه داشته و یا جزء حامیان فتنه محسوب می‌شوند.

 

میدان دادن به فتنه گران با شعار اعتدال همخوانی ندارد


حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به شعار اعتدال دولت بر ضرورت معرفی افراد معتدل در پست وزارت علوم تأکید کرد و گفت: روی کار آوردن و میدان دادن به فتنه گرانی که برای نظام مشکل به وجود آورده و ضررهایی را متوجه کشور کردند با شعار اعتدال همخوانی ندارد.


وی با تأکید بر این که اعتدال با شعار محقق نشده و باید به صورت عملی کاری صورت گیرد، ابراز کرد: دولت باید با چینش‌ گزینه‌های مناسب در دانشگاه‌ها و وزارت علوم مشی اعتدال را به همه نشان دهد.


حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این‌که دانشگاه‌ها از مراکز حساس در کشور و نظام هستند، اظهار داشت: باید به جبنه‌های علمی، تربیتی، جنبه‌های درونی و جهات سیاسی در دانشگاه‌ها توجه ویژه کرد.


دانشگاه‌ها نباید جولانگاه بازیگران عرصه سیاست شود


وی با تأکید بر این‌که نباید دانشگاه‌ها جولانگاه بازیگران عرصه سیاست باشد، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز همیشه به این موضوع تأکید کرده و مصلحت نظام نیز این مسأله را اقتضا می‌کند.


امام جمعه شهرکرد ادامه داد: وقتی دانشگاه‌ها جولانگاه بازیگران سیاسی شوند هم به دانشگاه و نظام آسیب وارد می‌شود و هم مردم ضرر می‌بینند.


مدیریت دانشگا‌‌ه‌ها دغدغه تربیت جوانان تراز انقلاب را داشته باشند


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که برای انتخاب گزینه‌های مورد نظر و مدیریت کلان در دانشگاه‌ها باید مصالح را مد نظر قرار داد، افزود: باید کسانی در این سمت‌ها قرار گیرند که به معنای واقعی کلمه به مصلحت نظام، دانشگاه و تربیت درست نسل جوان بیندیشند و نسل جوان در تراز انقلاب اسلامی را تربیت کنند.


نباید کسانی بر دانشگاه‌ها مسلط شوند که به فکر منافع هم حزبی‌ها و بیگانگان هستند


حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: نباید دانشگاه‌ها را به کسانی سپرد که تنها به فکر منافع خود، هم حزبی‌هایشان و حتی منافع بیگانه باشند و تنها چیزی که برایشان مطرح نیست اصالت‌های نظام اسلامی است.


عملکرد رییس جمهور مخالف با گفته‌هایش است


امام جمعه شهرکرد در ادامه، سخنان رییس جمهور مبنی عدم لجبازی دولت با مجلس را مورد نقد قرار داد و گفت: متأسفانه در عمل چیز دیگری مشاهده می‌شود، چون رییس جمهور تا به حال سه نفر را معرفی کرده که با معیارهای مجلس و نظام اسلامی هماهنگ نبوده‌اند و کسانی که رأی نیاورده‌اند را به عنوان سرپرست معرفی کرده است.


نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری با بیان این‌که دولت باید به شعارهای خود پایبند باشد و به آنها عمل کند،‌ ابراز کرد: مردم متوجه همه همه مسائل هستند و دولت که به دنبال خدمت است باید صادق باشد تا مردم به آن اطمینان کنند.


دولت در معرفی وزیر پیشنهادی علوم بعدی دقت کند


حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: اگر دولت چیزی بگوید و در عمل کار دیگری پشت پرده صورت گیرد زمینه و عرصه خدمت را سلب کرده و به خود آسیب می‌رساند.


امام جمعه شهر کرد در پایان اظهار امیدواری کرد تا دولت با دقت گزینه بعدی وزارت علوم را معرفی کرده و دانشگاه‌ها را از وضع موجود نجات دهد./927/ت302/ج

ارسال نظرات