۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۲۹۸۴۱
عضو کمسیون امنیت ملی مجلس:

تیم مذاکره از مصالح نظام و حقوق مردم عدول نخواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس گفت: تعطیلی تأسیسات هسته‌ای تنها رؤیایی برای رژیم صهیونیستی است.
مذاکرات هسته اي

مهدی دواتگری، عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تحلیل مسائل روز جهان اسلام و منطقه اظهار داشت: آمریکا و طرف غربی با مشاهده حوادث منطقه‌ای بیش از هر زمان دیگری به نقش ایران در تأمین امنیت پایدار خاورمیانه معترف هستند.


وی با بیان این‌که ورود آمریکا به مسائل سیاسی و امنیتی منطقه بدون در نظر گرفتن نقش ایران شکست خورده است، خاطرنشان کرد: اگر ایران اسلامی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با نرمش قهرمانانه به دنبال اثبات حق مسلم هسته‌ای خود است، باید طرف غربی نهایت استفاده را از این فرصت داشته باشد.


دواتگری مهم‌ترین دستاورد این مذاکرات را رسمیت یافتن ایران در باشگاه هسته ای دنیا دانست و گفت: توان علمی ایران در تولید سوخت هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی در بخش‌های مختلف از جمله پزشکی دیگر بر کسی پوشیده نیست، طرف مذاکره ایران نیز بر این مسأله واقف است که دیگر تعطیلی تأسیسات هسته‌ای تنها رویایی برای رژیم صهیونیستی است.


وی خواستار قاطعیت و حضور عزتمندانه گروه مذاکره هسته‌ای ایران در مذاکرات آینده شد و گفت: ملت ایران برای تحقق حقوق مسلم هسته‌ای خود هزینه زیادی پرداخت کرده است، بنابر این مذاکره کنندگان باید مصالح نظام و مطالبات به‌حق مردم و رهبر انقلاب را نصب العین قرار دهند.


نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 گفت: این مذاکرات کاملا در چارچوب های مطرح شده در سیاست های کلی نظام مطرح می شود. البته رهبری اعتماد کامل به تیم مذاکره کننده دارد، از این رو نباید با بدبینی به مسأله نگریسته شود./935/ت303/ج 

ارسال نظرات