۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۲۲۹۹۴۳
امام جمعه تکاب:

داعش واکنش جهان کفر به بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تکاب با اشاره به گسترش بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه گفت: گروهک تکفیری داعش نتیجه وحشت جامعه کفر و استکبار از بیداری اسلامی در منطقه است.
کشتار اقليت هاي عراقي به وسيله داعش

حجت‌الاسلام عبدالله محمدی، امام جمعه تکاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، منشاء اصلی به وجود آمدن داعش در منظقه را مقابله با دولت بشاراسد دانست و گفت: سر منشاء وجود داعش حوادث و جنگ داخلی در سوریه است، استکبار جهانی به بهانه حمایت از گروه‌های به اصطلاح انقلابی سوریه، داعش را در منطقه به وجود آورد.

 

وی با اشاره به حمایت دولت بشاراسد از فلسطین و لبنان در مقابل رژیم اشغالگر قدس، ادامه داد: علت اصلی مخالفت جوامع غربی با حکومت بشار اسد، حمایت این دولت از گروه‌های مبارز در فلسطین و لبنان است و حضور چنین حکومت پر قدرتی در خاورمیانه منافع اسرائیل و جوامع غربی را تهدید می‌کند و مانع از سلطه طلبی آنان در منطقه می‌شود.

 

امام جمعه تکاب اهداف جوامع غربی در حمایت از داعش را به دو دسته بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم و تصریح کرد: پس از بهبیداری اسلامی که ضد منافع غرب به خصوص رژیم صهیونیستی بود، این هراس در دل آن‌ها ایجاد شد که مبادا دامنه وقوع این انقلاب‌ها به دیگر کشورهای وابسته عربی در منطقه مانند عربستان، قطر، اردن، امارات، کویت و غیره نیز کشیده شود و تسلط بر منافع نفتی منطقه از دست‌شان خارج شده و موقعیت اسرائیل به خطری جدی بیافتد.

 

وی افزود: در چنین شرایطی اندیشمندان غربی چاره را در درگیری افکار عمومی جهان اسلام به مسایل داخلی خود دیدند و با سوار شدن بر اندیشه‌های باطل عده‌ای نابخرد و حمایت‌های مالی کشورهای عربی این گروه تکفیری را در منطقه ایجاد کردند تا با ایجاد رعب و وحشت در منطقه مانعی برسر راه گسترش بیداری اسلامی در منطقه و سراسر جهان اسلام ایجاد کنند.

 

حجت‌الاسلام محمدی مشغول کردن کشورهای اسلامی به خود و مسأله داعش را از اهداف کوتاه مدت استکبار دانست و اظهار کرد: جهان غرب با آن صفت حیله‌گرانه‌اش طوری وانمود کرد که تنها هدف او از تقویت گروه تروریستی داعش، تقویت جبهه مجاهدین مسلمان در منطقه است که قدرت‌های عربی در منطقه را از خطر سقوط کردن حفظ کرده و از آن‌ها دفاع می‌کند.

 

وی داعش را مانع از گسترش دامنه بیداری اسلامی در منطقه دانست و تصریح کرد: با بر افرازی پرچم قیام مسلمان علیه مسلمان و شیوع مسلمان کشی در منطقه حرکت بیداری اسلامی کند شده و اهداف دشمنان تأمین می‌شود، چون هدف عمده ملحدان جوامع غربی نابودی مسلمانان است و اگر این اتفاق به دست خود مسلمانان بیافتد، باعث شادمانی و خرسندی بیشتر آنان می‌شود.

 

امام جمعه تکاب عاقبت حمایت از این گروه تروریستی را دشمن تراشی بیشتر جوامع غرب برای خود دانست و خاطر نشان کرد: غرب به این مسأله نمی‌اندیشید که اگر کنترل این گروه تروریستی که علیه بشار اسد مسلحشان کرده‌اند، از دست آن‌ها خارج شود و مانند گروه‌های القاعده و یا طالبان در افغانستان، اسلحه را به سمت خود آنان نشانه بگیرند، جوامع غربی بیشتر از جوامع اسلامی متضرر می‌شوند.

 

وی با بیان این‌که در حال حاضر جامعه غربی ناتوان از حل مسأله داعش است، اضافه کرد: وقتی این گروه تکفیری حمایت شده عاجز از براندازی دولت بشار اسد شد، غرب به خاطر این که مانع از شورش آن‌ها شود، بخشی از سوریه و عراق را در اختیارشان قرار داد تا به این طریق آن‌ها را در منطقه‌ای که هم‌مرز با عربستان است، سرگرم کنند و با تشکیل حکومتی در آن منطقه به خود مشغول باشند و تحرکی علیه حامیان خود انجام ندهند.

 

امام جمعه تکاب افزود: غرب در تصمیم‌گیری درباره این گروه خود ساخته دچار تردید شده است و نمی‌داند که آیا عملا با این گروه درگیر شود و آن‌ها را بمباران و قتل‌وعام کند یا اینکه دوباره آن‌ها را تقویت کند، تا با حکومت‌های مدنظرشان مبارزه کنند، این درحالی است که شرایط سیاسی حاکم بر افکار عمومی مانع از ورود علنی آن‌ها بر این مسأله می‌شود.

 

حجت الاسلام محمدی اهداف بلند مدت جهان کفر در حمایت از داعش را برشمرد و تصریح کرد: اهداف بلند مدت آن‌ها این بود که گروه‌های شیعی و جهادی را که علیه رژیم غاصب عمل می‌کردند، مشغول کرده و از هدف اصلی خود باز داشتند، دوم این‌که برای رژیم صهیونستی فرصتی ایجاد کردند تا با خیالی آسوده تشکیلات خود را باز سازی کند و تحرکات خود را در فلسطین و منطقه ادامه دهد.

 

وی جذب توجه جهانی به خصوص جهان اسلام به تشکیل دولتی مستقل در منطقه که جایگزین جمهوری اسلامی ایران شود، را از دیگر اهداف تشکیل داعش معرفی کرد و افزود: انقلاب ما برای مردم کشورهای منطقه الگوی اتحاد و همبستگی است و آن‌ها حمایت همه جانبه ملت از ولایت فقیه را عامل ثبات انقلاب اسلامی ایران با همه فشارها و تهدیداتی که بر کشور ما وارد می‌شود، می‌دانند، بنابراین جامعه غربی به خیال این که بتواند این چهره الگو را با معرفی جایگزین از بین ببرد، اقدام به تشکیل حکومتی مستقل در منطقه کرد که نتیجه‌ای عکس از این اقدام گرفته و می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام محمدی دیگر هدف بلند مدت غرب را ترمیم اقتصاد فلج خود به وسیله فروش اسلحه به مبارزان عنوان کرد و ادامه داد: غرب با راه اندازی مسلمان کشی در منطقه کارخانه‌های تولید سلاح خود را به راه انداخته و از راه فروش اسلحه به مبارزان هر دو گروه، اقتصاد بیمار خود را ترمیم می‌کند.

 

امام جمعه تکاب غرب را ناتوان از رسیدن به همه اهداف خود ارزیابی کرد و اظهار داشت: طولی نمی‌کشد که غرب در منطقه با شکستی سنگین مواجه می‌شود و مسلمانان با بیداری و اتحاد خود جوامع غربی و نیز حاکمان نابخرد منطقه را در جای خود می‌نشانند./936/ت302/ب3

 

ارسال نظرات