۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۳۰۲۳۵

مسؤول جدید نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه مسؤول سابق و جدید دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی با حضور معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور برگزار شد.
حجت‏الاسلام خديوي، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام اصغر نقدی، رییس سابق دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی امروز در این مراسم، با ارایه گزارشی جامع فعالیت 18 ساله خود در دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های مختلف استان، ماموریت اصلی دانشگاه ها را تولید علم و دانش دانست و گفت: سلاح امروز کشورها و ملت ها تولید دانش است که در این خصوص، وظیفه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی خیلی برجسته تر است، چرا که مبدأ هر تحولاتی در هر جامعه ای دانشگاه ها هستند. 


وی ایمان و عمل صالح را پایه و اساس موفقیت انسان های خوب برشمرد و گفت: افراد باید بر اساس مسؤولیتی که در اختیار آنها گذاشته می شود، پاسخگو و مراقب بوده و همچنین در پیشگاه خدواند متعال سربلند باشند.


حجت الاسلام علی خدیوی، رییس جدید دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی نیز در این مراسم توسعه اندیشه دینی، رشد مشارکت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و توسعه فضای معنوی و اخلاق اسلامی را از جمله برنامه های اصلی دفاتر نهاد در این استان برشمرد و گفت: در سال های اخیر، این دفاتر در دانشگاه ها فعالیت های خوبی داشته که باید این اقدامات همچنان در پیشبرد اهداف عالی انقلاب بر اساس منویات رهبری در اسلامی شدن دانشگاه ها ادامه داشته باشد.


همچنین رییس دانشگاه تبریز با بیان این‌که در حال حاضر به برکت انقلاب، تولید علم و دانش در حوزه های مختلف در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشورمان به جایگاه خیلی خوبی در دنیا دست یافته است، یادآور شد: سهم تولید علم و فناوری ایران از کل تولید علم جهان 5/1 درصد است که از نظر رتبه، در جایگاه 17 دنیا قرار گرفته و این امر مایه مباهات و شایسته تقدیر است.


محمدرضا پورمحمدی در ادامه، تهذیب و تزکیه نفس را لازمه حرکت صحیح در تولید علم و دانش بیان کرد و گفت: امروزه تولید آن علمی ارزشمند و سودمند است که در اختیار رفاه و آسایش جامعه به کار گرفته شود. دفاتر نهاد نمایندگی در دانشگاه ها نقش کلیدی در تقویت ارزش های اعتقادی، دینی، بصیرت و آگاهی دهی و خودباوری دانشجویان، تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه و ایجاد فضای معنوی دانشگاه ها برعهده دارند.


رییس دانشگاه تبریز تصریح کرد: کشور ایران دارای جوانان و دانشجویان مستعدی است که با کمک مدیران و مسؤولان و فراهم نمودن امکانات و شرایط محیطی مناسب، می توانند در رشد جامعه نقش تعیین کننده داشته باشند.


بنابر این گزارش، حجت الاسلام علی خدیوی، در حال حاضر، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز است که با حفظ سمت، مسؤولیت دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی را بر عهده گرفته است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات