۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۲۳۰۲۹۹

آغاز ثبت نام کارگاه غدیر پژوهی در فرهنگسراهای مشهد

خبرگزاری رسا ـ مسوؤل موسسه غدیر شناسی مشهد با اشاره به آغاز ثبت نام کارگاه غدیر پژوهی در فرهنگسراهای مشهد، گفت: غدیرپژوه پس از گذراندن این دوره می تواند عقاید شیعیان را براساس کتب معتبر اهل تسنن اثبات کند و توانایی شرکت در مناظره های علمی را خواهد داشت.
آغاز ثبت نام کارگاه غدیر پژوهی در فرهنگسراهای مشهد

حجت الاسلام سعید شاه آبادی، مسوؤل مؤسسه غدیر شناسی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از آغاز ثبت نام کارگاه غدیر پژوهی خبر داد و گفت: ثبت نام از 19 آبان آغاز شده و تا هفتم آذرماه ادامه دارد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به فرهنگسراها سطح شهر مشهد، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

وی اظهار کرد: کلاس ها در سطح تحصیلات دانشگاهی و دیپلم طراحی می شود اما عموم مردم در هر صنف و سطح تحصیلاتی می توانند در این کلاس ها شرکت داشته باشند و به فراگیری معارف اهل بیت بپردازند.

 

حجت الاسلام شاه آبادی، با بیان این که تاکنون چهار دوره غدیر پژوهی در مشهد به صورت محدود برگزار شده است، افزود: امسال پنجمین دوره به صورت گسترده تر در 12 فرهنگسرا و 12 مسجد سطح شهر مشهد برگزار می شود.

 

مسوؤل موسسه غدیر شناسی، خاطرنشان کرد: کارگاه غدیر پژوهی شامل چهار سطح است که هر سطح در 15 جلسه دو ساعته به صورت یک جلسه در هفته برگزار می شود(معادل یک ترم تحصیلی) و فارغ التحصیلی از چهار سطح، دو سال برای افرادی که به صورت عادی در کلاس ها شرکت می کنند زمان می برد و افرادی که تمایل یه شرکت در دوره های فشرده دارند این سطوح را در مدت کمتری طی می کنند.

 

وی با بیان این که در این کارگاه جمعا 60 عنوان و موضوع در هر جلسه مورد بحث قرار می گیرد، تصریح کرد: غدیرپژوه پس از گذراندن چهار سطح می تواند عقاید شیعیان را براساس کتب معتبر اهل تسنن اثبات کند و توانایی شرکت در مناظره های علمی و به دور از تنش های قومی و مذهبی را دارد.

 

حجت الاسلام شاه آبادی، با بیان این که در پایان هر سطح به غدیرپژوهان گواهینامه اعطا می شود، اظهار کرد: این گواهینامه ها صرفا داخلی است و نمی خواهیم  مدرک گرایی در جذب این افراد ایجاد شود بلکه افرادی که درد دین و عشق به ولایت دارند در این کلاس ها حضور یابند چرا که به بقین چنین اشخاصی آموخته های خود را به دیگران انتقال خواهند داد.

 

مسوؤل موسسه غدیر شناسی، افزود: اگر شیعیان شور و عشق به ساحت مقدس اهل بیت(ع) که در تاسوعا و عاشورای حسینی و نیز در شب های قدر و فرصت های دیگر منتسب به ائمه اطهار(ع) دیده می شود را با شعور و معرفت همراه کنند تحول عظیمی در حوزه فرهنگ خواهیم داشت .

 

وی یادآور شد: در عرصه ای که به بنیان های اعتقادی ما هجمه می شود باید به سمت تربیت نیروی انسانی آگاه برویم و در عین حفظ وحدت اسلامی و پرهیز از مسائل تفرقه آمیز، دفاع علمی مناسب داشته باشیم در حالی که متاسفانه طرفداران مکتب ولایت بر خلاف مخالفان، به این امر توجه چندانی ندارند.

 

حجت الاسلام شاه آبادی، با بیان این که در حال حاضر کلاس های آموزشی در زمینه مکتب ولایت به صورت عمومی در حوزه علمیه وجود دارد و امکان این که عموم مردم  به صورت معرفتی به آموزش دسترسی داشته باشند و امام شناسی را در زندگی خود دنبال کنند وجود ندارد،  تصریح کرد: کارگاه غدیر پژوهی خلاء فعالیت های آموشی دینی را برای عموم مردم پر می کند.

 

مسوؤل مؤسسه غدیر شناسی، از طلاب، فضلای حوزه علمیه، اساتید دانشگاه و دانشجویان در مقاطع تحصیلی بالا در رشته های قرآن، حدیث، تاریخ و رشته های مرتبط دعوت به همکاری کرد.

 

وی  برگزاری کارگاه حکمت رضوی را از دیگر فعالیت های این موسسه عنوان کرد و افزود: به زودی دوره آموزشی امام رضا شناسی در مشهد و تهران برگزار خواهد شد.

 

مسوؤل موسسه غدیر شناسی ضمن ابراز امیدواری نسبت به ترویج کارهای معرفتی در سطح کشور، تصریح کرد: جهت تحقق این مهم نیاز به توجه متعلمین و مردم، مدیران فرهنگی و خیرین جهت پیشتیبانی مالی نیاز است.

 

حجت الاسلام شاه آبادی همچنین، پست الکترونیکی info@gmail.comو پایگاه اینترنتی ghadirshenasi.ir را جهت ارتباط علاقه مندان با این موسسه معرفی کرد./1310/ت302/ب5

 

 

ارسال نظرات