۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۳۱۳۶۲

سالگرد آزادسازی سوسنگرد در تبریز گرامی داشته می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: سی و چهارمین سالگرد آزادسازی سوسنگرد در تبریز برگزار خواهد شد.
سوسنگرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار سرتیپ دوم پاسدار عزت‌الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش سی و چهارمین سالگرد آزادسازی سوسنگرد در تالار معلم تبریز خبر داد و اظهار داشت: این همایش چهار شنبه 28 آبان از ساعت 9:30 تا 12 در تالار معلم تبریز برگزار می شود.

 


وی با اشاره به اهمیت آزادسازی سوسنگرد در آن مقطه دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمن می خواست با ورود از سوسنگرد خوزستان را از خاک ایران جدا و استان جدیدی را به عراق ملحق کند، در نتیجه محور سوسنگرد یکی از محورهای اصلی جنگ بود که با رشادت رزمندگان لشکر عاشورا آزاد شد.

 


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی افزود: آزادسازی سوسنگرد با درایت و پیام تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که "تا فردا سوسنگرد باید آزاد شود"، رزمندگان اسلام با احساس مسؤولیت از همان ابتدای جنگ در جبهه ها حضور فعالی داشته و موجب خلق حماسه‌های ماندگار در سوسنگرد شدند.

 


سردار جعفری در ادامه به نقش نیروهای آذربایجان در سوسنگرد اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نادر برپور اولین فرمانده نیروهای آذربایجانی در سوسنگرد، گفت: شهدای والا مقامی چون علی تجلایی، ناصرالدین نیکنامی، حسین توانا، مهدوی و.... و جانباز سرافراز اسلام حاج ناصر بیرقی و سایر رزمندگان اسلام همه غیرت آذربایجانی‌ها را به رخ دشمنان کشیدند.

 


وی با تأکید بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان جنگ تحمیلی به جوانان نسل حاضر افزود: دشمنان اسلام، جوانان این مرز و بوم را نشانه گرفته‌اند و هدفشان از بین بردن ایمان و انگیزه نسل پویا و باانگیزه ایران اسلامی است، می باشد البته تاکنون متوجه نشده اند که جوانان این مرز و بوم بودند که دوران طلایی دفاع مقدس را پررنگ کردند.

 


سردار جعفری ادامه داد: جوانان جهت دفاع از دین، شرف، قرآن و وطن با لبیک به فرمان امام خمینی(ره) به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و برخی به درجه شفیع شهادت و برخی به درجه جانبازی نائل شدند و قطعاً جوانان نسل چهارم انقلاب نیز مانند جوانان گذشته گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و هرکجا و هرجا نیاز باشد، در صحنه حضور می یابند.

 


دبیر ستاد گرامیداشت آزاد سازی سوسنگرد به حضور جمعی از دانش آموزان مدارس تبریز در جمع رزمندگان، مدافعان و فاتحان آذربایجانی سوسنگرد خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردان و جانفشانی‌های شهدای والامقام و رزمندگان اسلام و نیز برقراری ارتباط معنوی و حماسی نسل چهارم با این رزمندگان است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات