۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۳۱۴۴۰

راه اندازی کتابخانه حوزه دین در 12 شهرستان استان گلستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه از راه اندازی کتابخانه حوزه دین در 12 شهرستان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراکز در حاضر پایگاه مطمئنی برای حوزویان و دانشگاهیان است.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در جمع فعالان فرهنگی و پژوهشگران حوزه کتاب با گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب و کتابخوانی سنگ بنای توسعه فرهنگ و رشد تمدن ها است و این نکته مورد تاکید مسؤولان فرهنگی و اجتماعی کشور است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که در جامعه فرهنگ کتابخوانی جایگاه رفیع و بلند خود را پیدا نکرده است و باید تلاش کرد تا شرایط و بستر لازم جهت ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه مهیا شود، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی، جامعه را از گناه دور نگه می دارد و دیگر به سمت دین گریزی و فساد گرایشی نخواهند داشت.

 

وی با بیان این که اگر سنگ بنای جامعه مبتنی بر دانایی و علم محوری، مطالعه و اطلاعات باشد می توان در مقابل شیوه های نوین استعمار قدرت های استکباری مقتدرانه ایستاد، افزود: اگر جوانان با کتاب های علمی و اسلامی آشنا باشند دیگر هراسی از تبلیغات دشمن نخواهیم داشت و نسل جوان ما به سمت دین گریزی و فساد گرایشی نخواهند داشت.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: کتاب و کتابخانه در تمدن از درجه و جایگاه ویژه و والایی برخوردار بوده است و این جایگاه بیشتر ناشی از تعالیم مکتب اسلام است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد بیان داشت: اسلام، مکتب علم و دانش است و مسلمانان را به دانش اندوزی توصیه می‌کند و احادیث و روایات بی شماری از پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) درباره فضایل علم و دانش که از طریق کتاب و کتابخانه منتقل می شوند، وجود دارد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: پدید آوردن آثار علمی و کتاب از توصیه ‌های مهم اولیا دین است و از سوی آنان به نوشتن کتاب و انتشار دانش تاکید شده است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی گلستان افزود: اسلام به میراث های علمی، علم و دانش و کتاب اهمیت می دهد و از جهت اجر اخروی نیز ثواب بزرگی را برای آن وعده داده است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به این که سازمان تبلیغات اسلامی برای ترویج فرهنگ مطالعه، کتابخانه‌های شبستان مساجد را در روستاها و مراکز بخش‌ها دایر کرده است، افزود: کتابخانه های شبستان مساجد در روستاها و مراکز بخش‌ها دایر شده و تعداد آنها به بیش از 50 کتابخانه می رسد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه از راه اندازی کتابخانه حوزه دین در 12 شهرستان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراکز در حاضر پایگاه مطمئنی برای حوزویان و دانشگاهیان است.

 

وی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی از بسترهای لازم برای تقویت شاخص علمی کشور دانست و تصریح کرد: پویایی و نشاط علمی کشور در گرو توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه است./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات