۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۳۱۹۴۳

رؤسای سه دانشگاه معتبر هند به ایران سفر کردند

خبرگزاری رسا ـ به همت رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو، رؤسای سه دانشگاه معتبر این کشور، به منظور تعامل با دانشگاه‌های علامه طباطبایی و امیرکبیر، روزسه شنبه 27 آبان، وارد تهران ‌شدند.
ايران و هند
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو و همکاری مرکز توسعه‌ی همکاری‌های علمی ـ دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جی.ان. قاضی، رییس دانشگاه همدرد، مشاهد حسین، رییس دانشگاه روهیلکند و طلعت احمد، رییس دانشگاه جامعه‌ی ملیه‌ی اسلامیه، به منظور آشنایی با مراکز علمی و پژوهشی کشورمان، از 27 آبان ماه، سفری یک هفته‌ای به ایران ذاشتند.
 
قابل ذکر است این نخستین مرحله ای است که جمعی از رؤسای دانشگاه‌های هند، از سوی رایزنی کشورمان در هند به ایران اعزام می‌شوند.
 
این گروه از رؤسای دانشگاه‌های هندی، در طول سفر خود در ایران، برنامه‌های فرهنگی مانند بازدید از بیت و مرقد حضرت امام (ره)، برج میلاد، بازارهای سنتی تهران و معماری‌های سنتی شهر کاشان و همچنین برنامه‌های تخصصی مانند بازدید از مؤسسه‌ی پژوهشی رویان، پارک فناوری پردیس و مؤسسات پژوهشی و علمی دیگر خواهند داشت.
 
گفتنی است رؤسای دانشگاه‌های هند  28 آبان ماه با حضور در دانشگاه امیرکبیر ضمن دیدار با رئیس این دانشگاه، تفاهم نامه همکاری‌های علمی ـ دانشگاهی به امضاء رساندند./1322/د102/س
ارسال نظرات