۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۳۲۲۹۱

غیرمسلمانان استرالیا شعارهای اسلام‎ستیزانه را از دیوار مساجد پاک می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ تعدادی از غیرمسلمانان استرالیایی دور یکدیگر جمع شده و گروهی برای پاک کردن شعارهای ضد اسلامی نوشته شده بر روی دیوارهای مساجد این کشور تشکیل داده‎اند.
اسلام هراسي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی از غیرمسلمانان در شهر پرث استرالیا دور یکدیگر جمع شده و گروهی تحت عنوان "تیم مبارزه با تعصب و نژادپرستی" برای پاک کردن شعارهای ضد اسلامی نوشته شده بر روی دیوارهای مساجد این کشور تشکیل داده‎اند.
 
ویکتوریا مارتین آیورسون، یکی از اعضای گروه استرالیایی "تیم مبارزه با تعصب و نژادپرستی" در این ارتباط به شبکه خبری ای.بی.سی. نیوز گفت: ما می خواهیم به مسلمانان ثابت کنیم که آنان نیز همسایه، دوست و همشهری ما هستند.
 
وی افزود: ما نمی توانیم حملات اسلام ستیزانه و درج شعارهای ضد اسلامی بر روی دیوار مساجد را تحمل کنیم.
 
نخستین جلسه گروه "تیم مبارزه با تعصب و نژادپرستی" در کنار یکی از معابد پیروان آیین هندو در استرالیا که اسلام ستیزان به اشتباه آن را مسجد فرض کرده و بر روی دیوارهای آن شعارهای ضد اسلامی نوشتند، برگزار شد.
 
به دنبال این حادثه دو مسجد شهر پرث و یکی از مدارس اسلامی این شهر نیز از سوی اسلام ستیزان مورد حمله قرار گرفته و شعارهایی مانند "اسلام را ممنوع کنید" بر روی دیوار آنها نوشته شد.
 
مسلمانان شهر پرث استرالیا ضمن استقبال از تشکیل چنین گروهی برای عضویت در آن و مبارزه با نژادپرستی ابراز تمایل کرده اند.
 
مسلمانان بیش از 200 سال است که در استرالیا حضور داشته و بیشتر از 1.7 درصد از جمعیت 20 میلیون نفری این کشور را تشکیل می دهند.
 
حملات تروریستی یازده سپتامبر در آمریکا و پس از آن نمایش خشونت از سوی برخی از گروه های تروریستی مسلمان نما، بدگمانی شهروندان استرالیایی نسبت به مسلمانان را به همراه داشته و باعث افزایش حملات اسلام ستیزانه در این کشور شده است./990/ب902/ک
ارسال نظرات