۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۲۳۳۰۶۶

مراسم بزرگداشت فرمانده شهید حزب الله در تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم یادبود شهید مدافع حرم و سالگرد یکی از فرماندهان حزب الله لبنان با حضور خانواده های این شهیدان برگزار شد.
سعيد قاسمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس در مراسم چهلم شهید فواد مرتضی و سالگرد شهید حسان القیس که بعد از ظهر پنج شنبه ششم آذر ماه در سالن سید الشهدا (ع) در میدان هفت تیر تهران برگزار شد، گفت: امام موسی صدر و شهید مصطفی چمران از پایه گذاران حزب الله لبنان بودند و برای زنده نگه داشتن اسلام از زندگی خود گذشتند.


وی افزود: شهید چمران از شهر برکلی آمریکا به لبنان رفت و در یکی از اتاق های مدرسه ساکن شد، دوران مبارزاتی خود را علیه استکبار آغاز کرد و سرانجام در دهلاویه به شهادت رسید.


فرمانده سال های دفاع مقدس با اشاره به نحوه اسارت حاج احمد متوسلیان از فرماندهان سپاه محمد رسول الله گفت: امام (ره) در خاطراتشان می گویند که حاج احمد متوسلیان به هنگام خداحافظی از ایشان و برای اعزام به لبنان چنان خوشحال بود که سر از پای نمی شناخت و بعد از آن او به اسارت نیروهای دشمن در آمد.


قاسمی افزود: زمانی در لبنان مسلمانان شیعه بودن خود را پنهان می کردند، اما امروزه به اقتداری رسیده اند که در مقابل ابرقدرت ها و رژیم صهیونستی به مقابله برخاسته اند.


وی با اشاره به شکست رژیم صهیونستی در سال های اخیر و در جنگ غزه اعلام کرد: امروز حزب الله در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده است و بر علیه مزدوران لشکرگشی می کند.


فرمانده سالهای دفاع مقدس با اشاره به صحبتی از شهید مرتضی آوینی گفت: آوینی در آخرین مقاله‌اش «سپاه عدالت» نوشته است آخرین جنگ ما نه با آمریکا بلکه با اسلام آمریکایی است ولی قدمت این دومی از آن اولی بیشتر است.

 
قاسمی با بیان اینکه نیرو های تکفیری از مهندسی معکوس برای رسیدن به مقاصد پلیدشان استفاده می کنند، اظهار کرد: القاعده و بن لادن نیز در افغانستان از طریق مهندسی معکوس و با حمایت از پاکستانی ها قصد داشتند تا به روش شیوه نیرو های مقاومت نیرو جذب خود کنند.


وی افزود: در برخورد با نیروهای دشمن نه باید آنها را دست بالا گرفت که توان مقابله با آنها به دست نیافتنی شود و نه آنقدر دشمن را سطح پایین گرفت که ناگهانی فرصت ضربه زدن به ما را پیدا کند، چرا که دشمن در همه حال در کمین نشسته است و از هر فرصتی برای مقاصد پلیدش استفاده می کند.


گفتنی است،‌ شهید فواد مرتضی از مدافعان حرم بود که از سوی تکفیری ها به شهادت رسید و شهیدحسان القیس از فرماندهان حرب الله بود که توسط نیروهای صهیونستی به شهادت رسید./818/پ202/ب4

ارسال نظرات