۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۳۳۱۱۶
امام جمعه گرگان:

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق انسان ها در جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با اشاره به ناآرامی های گسترده در آمریکا به دلیل نژاد پرستی در این کشور، گفت: آمریکا بزرگترین ناقص حقوق بشر در جهان است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت ‏الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به مذکرات 1+5 تصریح کرد: این مذاکرات کار بسیار مشکل و سختی بوده و یک گروه چند نفره در برابر چندین کشور دنیا ایستاده و در حال تلاش است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آمریکا کشوری است که ادعای قدرت دارد اما در زمان مذاکرات وزیر خارجه آمریکا همزمان در مذاکره با کشورهای مختلف دنیا حتی کشورهایی همانند بحرین، عربستان سعودی، امارات و کویت پشت پرده مذاکره و رایزنی می ‌کرد.

 

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: این کشورها تلاش می ‌کنند که این مذاکرات شکست بخورد و حتی در مقطعی وزیر امور خارجه کشور عربستان سعودی به وین رفته و تلاش می ‌‎کرد که این مذاکرات شکست بخورد و این نشان می ‌دهد که اگر این مذاکرات به نتیجه برسد به نفع ایران است.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به تمدید مذاکرات خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم ایران اسلامی تا مرحله از مذاکرات هم پیروز بوده است چون ایران اسلامی حق دارد از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کند و دنیا هم این را اعتراف کرده و این یک پیروزی برای ملت ایران اسلامی است.

 

وی تاکید کرد: مستکبران جهان به ویژه آمریکا تلاش می‌کردند تا ذهن دنیا را به ایران اسلامی به این اجماع برسانند که ایران به دنبال بمب اتم است تا یک ایران هراسی را راه بیاندازند تا زمینه‌ای ایجاد شود که حتی گزینه حمله نظامی به ایران را هم مطرح و انجام دهند اما با هوشیاری مردم و دولتمردان به ویژه مقام معظم رهبری آنها در راه رسیدن به اهداف شوم خود شکست خوردند.

 

امام جمعه گرگان اظهار کرد: ما در این مذاکرات پیروز بشویم یا نشویم باید اقتصاد خود را از این شرایط خارج کنیم و وابستگی اقتصاد ما به نفت باید از بین برود.

 

آیت‌الله نورمفیدی اضافه کرد: بودجه امسال دولت بر اساس نفت صد دلار در نظر گرفته شد اما با زد و بندهایی که انجام شد این به 70 دلار کاهش پیدا کرد و اگر اقتصاد ما به نفت باشد چنین مشکلاتی بوجود خواهد آمد.

 

وی تاکید کرد: نکته مهم امروز این است که باید وفاق ملی در کشور افزایش یابد و باید آحاد ملت از سربازان خود در مذاکرات 5+1 حمایت کنند و این یک نکته بسیار مهم است؛ آمریکا باید ببیند که مردم پشتیبان نمایندگان خود در مذاکرات هستند و این موضوع را باید آمریکایی‌ها و کشورهای دنیا لمس کنند.

 

آیت‌الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: تشکیل بسیج نشانه تدبیر الهی حضرت امام خمینی(ره) بوده است، ادامه داد: انقلابی را که مردم آن را بنا نهاده‌‌اند باید از سوی خود مردم پاسداری و نگه‌داری شود.

 

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: بسیج یک مجموعه مبارک است و در اصل بسیجی کسی است که ویژگی‌های یک بسیجی را داشته باشد و اینکه لباس بسیجی و یا نظامی را بر تن داشته و یا نداشته باشد مهم نیست.

 

آیت‌الله نورمفیدی با بیان این که ایثار، ابتکار و خلاقیت، نوع‌دوستی و خیرخواهی برای مردم از ویژگی‌های مهم یک بسیجی است، اضافه کرد: یک بسیجی منافع ملی، انقلاب و نظام را بر منافع شخصی خودش ارجع‌تر می‌داند و منافع ملی را فدای منافع خود نخواهد کرد.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که هر کسی که در این کشور حاضر است باید ابتکار و خلاقیت را برای توسعه کشور به خرج دهد و امروز جهان بر مبنای ابتکار و خلاقیت پیش می‌رود، گفت: بسیجی به دنبال نام و نشان نیست، بسیجی گمنام است و دنبال شهرت نخواهد رفت و مهم ترین شاخص یکی بسیجی ایمان و بندگی خداوند است که سرمایه اساسی بر زندگی دنیا است.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به نا آرامی‌های بوجود آمده در کشور آمریکا گفت: در حال حاضر 90 شهر در آمریکا با پلیس این کشور به دلیل موضوع نژادپرستی درگیر هستند و در شعارهایشان گفته می‌شود که می‌خواهند شهرهای آمریکا را به آتش بکشند و یک آمریکای جدید بسازند.

 

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: دعا می‌‎کنیم بلاهایی که آمریکا بر سر کشورهای دنیا آورده است به جان خودشان بیافتد و مردم دنیا را رها کند و بگذارند مردم دنیا آسوده باشند.

 

وی متذکر شد: این کشوری که مدعی دموکراسی است هنوز پس از 200 سال نتوانسته حق سیاه پوستان کشورش را بدهد و هنوز سیاهپوست بودن در کشور آمریکا جرم تلقی می‌شود.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به سفر روزهای آینده رییس جمهور به استان تصریح کرد: من اعتقاد دارم که در این سفر باید استقبال بسیار خوب و باشکوهی انجام شود و همه در این استقبال با شکوه و عظمت بسیار خوبی حاضر شوند.

 

آیت‌الله نورمفیدی افزود: این سفر بسیار مهم است زیرا نخستین سفر رییس جمهور پس از مذاکرات است و این سفر و حضور مردم یک پیام جهانی خواهد داشت و دلیل دیگر تاکید و دعوت به استقبال باشکوه این است که انسان وظیفه دارد شاکر زحمات دیگران باشد و حضور باشکوه یک تشکر بر زحمات فراوان دولت خواهد بود.

 

آیت الله نورمفیدی در خطبه اول با اشاره به سخنان حضرت علی(ع) در نهج البلاغه گفت: فاصله مبعوث شدن پیامبر اکرم(ص) با آخرین فرستاده خدا بسیار زیاد بود و تاکید امیرالمؤمنان(ع) در این خطبه نشان می دهد که داستان انبیاء یک سلسله به هم پیوسته است.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که در فاصله ای که ایجاد شده بود مردم از چراغ هدایت الهی محروم بودند و در خواب عمیق و طولانی فرو رفته بودند، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام در زمان مبعوث شدن انبیاء و کتاب های قبلی را تصدیق کرد، زیرا انبیاء در اصل با هم، همانند بودند و کلیات آنها یکی بود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اما پیامبر اسلام(ص) نور الهی که همانا قرآن بود را به همراه داشت و این باعث تفاوت با انبیاء قبلی بود./1315/پ201/ب1

ارسال نظرات