۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۳۳۲۹۶
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی؛

گردهمایی 5 هزار نفری مددجویان آذربایجان‌شرقی در حرم امام رضا

خبرگزاری رسا ـ افتتاح دارالقرآن های خواهران و برادران عجب‌شیر، گردهمایی 5 هزار نفری مددجویان آذربایجان‌شرقی در حرم امام رضا(ع) و افتتاح دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان سراب از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: مراسم معنوی مداحی و نوحه سرایی با شرکت 5 هزار نفر از مددجویان سالمند استان در رواق شیخ حر عاملی، بارگاه مقدس امام رضا(ع) برگزار شد.


دشتی با بیان این‌که طرح حسرت دیدار هفت سال است که توسط این نهاد اجرا می شود، یادآور شد: همت و تلاش همه امدادگران این بود تا این کاروان  به موقع و در تاریخ اعلام شده به مشهد مقدس اعزام شود که اعزام به موقع کاروان حسرت دیدار با مساعدت مالی خیرین و مردم نیکوکار استان میسر شد.


وی با بیان این‌که اولویت اعزام به مشهد مقدس برای مددجویانی بوده که ناتوان و بیمار بوده و یا اولین بارشان باشد، اظهار داشت: افراد کهنسال زن بالای 55 سال و مرد بالای 60 سال تحت حمایت در قالب کاروان حسرت دیدار طی روزهای 4 تا 6 آذر ماه به مشهد مقدس اعزام شدند.


افتتاح دارالقرآن های خواهران و برادران عجب‌شیر


طاهر علمی معاونت فرهنگی وپرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در آیین تجلیل از فعالان و برگزیدگان قرآنی عجب شیر و افتتاح دارالقرآن های خواهران و برادران این شهرستان ایجاد فضاهای معنوی در خانواده ها و مدارس را یکی از ماموریت های آموزش و پرورش دانست و گفت: ایجاد بستر مناسب برای توسعه فرهنگ قرآنی در مدارس و به تبع آن در خانواده ها نگرش معاونت پرورشی و فرهنگی است.


علمی با بیان این‌که نجات بشر از معظلات کنونی فقط با تمسک به قرآن و اهل بیت امکان پذیر است، افزود: همه مربیان و معلمان قرآنی وظیفه آشنایی و جذب دانش آموزان به قرآن را به عهده دارند و این عمل علاوه بر اجر و قرب الهی وظیفه شرعی و ملی به شمار می آید.


گفتنی است، در ادامه دارالقرآن خواهران و برادران آموزش و پرورش شهرستان عجب شیر با حضور معاونت پرورشی و فرهنگی و رییس اداره قرآن و عترت اداره کل و معاونت پرورشی استان با رویکرد جدید بازگشایی و راه اندازی مجدد شد.


ایران رتبه اول علمی در کشورهای منطقه را داراست


نشست علمی استادان دانشگاه تبریز با موضوع « توسعه علمی کشور، چرائی و چگونگی» با حضور دکتر جعفر مهراد رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و سرپرست پایگاه استنادی جهان اسلام(ISC) در تالار شهریار دانشگاه تبریز برگزار شد.


دکتر مهراد با اشاره به اینکه سال‌هاست بحث تولید علم، ارزیابی و رتبه بندی به بحث روز دانشگاه‌ها مبدل شده و از زمان دولت نهم این امر قوت گرفته است، افزود: میزان تولیدات علمی ایران در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد که بعد از جنگ تحمیلی سیر صعودی داشته و قرار است یک تفاهم نامه همکاری از سوی ISI با دانشگاه تبریز امضا شود.


رییس گروه ارزیابی علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حال حاضر در سطح کشور بالغ بر 4/4 میلیون دانشجو، 2500 عضو هیأت علمی وزارت علوم، هشت هزار مرکز بهداشت، 2500 دانشگاه آزاد، 327 انجمن علمی، 154 قطب علمی و 34 پارک علم و فناوری وجود دارد که از هیأت علمی و دانشجویان می توان به عنوان موتور محرکه تولید علم کشور یاد کرد.


سرپرست پایگاه استنادی جهان اسلام(ISC) با اشاره به جایگاه علمی ایران اظهار داشت: ایران با تولید 40 هزار مقاله رتبه اول در بین کشور های منطقه، کشور های اپک و نوظهور علمی و اقتصادی و رتبه 17 جهان بعد از کشورهایی نظیر برزیل، چین و هند را داراست که چنین جایگاهی بسیار افتخار آفرین است، کشور آمریکا با تولید 400 هزار مقاله در جایگاه نخست علمی دنیا قرار دارد.


وی در پایان به نظام استنادی دنیا اشاره کرد و گفت: نظام استنادی دنیا به سه بخش ISI، SCOPUS و ISC تقسیم می شود که ISI در سال 1958 در فیلادلفیای آمریکا، SCOPUS در سال 2004 در آمستردام هلند پایه گذاری شده اند و ISC نیز در سال 2008 مصوب شده است.


همچنین حجت الاسلام خدیوی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی با تشکر و قدردانی از حضور دکتر مهراد در دانشگاه تبریز گفت: وظیفه هم اندیشی ایجاد فضایی برای مطرح کردن نیاز های اصلی دانشگاه هاست و وظیفه ذاتی نهاد تسهیل ریل رشد علمی است.


وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم در دانشگاه‌ها گفت: تولید ثرورت از راه تولید علم مورد سفارش رهبری نظام است که بایستی متولیان آموزش عالی کشور پیگیر تحقق مطالبات معظم‌له باشند.


افتتاح دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان سراب


سید رضا نوراللهی، مدیرکل پشتیبانی شورای نگهبان در مراسم افتتاح دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان سراب، رصد فعالیت جریانات سیاسی و انتخاباتی و نظارت بر اجرای صحیح انتخابات را از مهمترین وظایف شبکه نظارتی شورای نگهبان عنوان کرد و افزود: عدم ورود و دخالت ناظرین و سرناظرین شورای نگهبان به جریانات احزاب ، گروه‌ها و فعالان انتخاباتی از ویژگی های بارز این افراد است.


عباسعلی اسدی، رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه دفتر شهرستان سراب سومین دفتر احداث شده در سطح استان می باشد گفت: این دفتر در زمینی به مساحت 300 متر مربع و در مدت 15 ماه احداث شده که این دفتر شامل، سالن اجتماعات، اتاق جلسه، رایانه و بایگانی است./935/پ203/ب

ارسال نظرات