۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۳۳۴۵۱
حجت‏الاسلام اسدی نسب:

وحدت اسلامی در سایه محوریت قرآن شکل می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در تشریح انگیزه تکفیری‌ها و افراطی‌ها برای اختلاف افکنی میان مسلمانان، گفت: سطحی نگریی، تعصبات قومیتی و عدم محوریت قرآن در بین مسلمانان از علل اختلاف بین جوامع اسلامی است.
حجت‌الاسلام محمدعلي اسدي نسب، مدير گروه قرآن پژوهي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي

حجت‏الاسلام محمدعلی اسدی نسب مدیر گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت پرداختن به مسأله وحدت در بین مسلمانان  گفت: وحدت در تاریخ از زمان خود اهل بیت طاهرین(ع) کلید خورد که مردم را بر اساس آموزه‏های قرآن کریم از اختلاف پرهیز می‏دادند.

 

وی در ادامه با اشاره به سیره اهل بیت(ع) در زمینه وحدت افزود: حضور امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در سپاه خلیفه دوم، سفارش امام علی(ع) نسبت به پرهیز از اهانت به یکدیگر و دعاهای امام سجاد(ع) برای موفقیت سپاه اسلام که تحت فرمان امام(ع) نبودند، سیره عملی اهل بیت(ع) برای ایجاد وحدت در بین مسلمانان است.

 

استاد حوزه علمیه قم، با بیان این که مستکبران و جاه طلبان در طول تاریخ تنها کسانی هستند که از اختلاف مسلمانان سود می برند، خاطر نشان کرد: همواره مستکبرانی همچون امویان، عباسیان و در حال حاضر نیز آمریکا و رژیم صهیونیستی از اختلاف مسلمانان سود می‏برند.

 

وی در ادامه افزود: در همه فرق اسلام اعم از شیعه و سنی منبری‏ها و وعاظ جاهل و نادانی وجود دارند که با بیان موارد اختلافی بر طبل اختلاف می‏کوبند که آنها از موانع ایجاد وحدت در جهان اسلام هستند.

 

حجت‏الاسلام اسدی نسب عدم محوریت قرآن در بین مسلمانان را عامل اصلی تفرقه توصیف کرد و یادآور شد: سطحی نگری، عدم بینش سیاست دینی، تعصبات قومیتی که ناشی از جهل و عمل به صفات ناشایست اخلاقی است از مهم‏ترین علل و عوامل اختلاف در بین مسلمانان است.

 

مدیر گروه قرآن پژوهی پزوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی داعش را ننگ و شرم جامعه اسلامی دانست و تأکید کرد: داعش و گروه‏های افراطی ساخته دست استکبارند که برای خدشه دار کردن و خشن جلوه دادن چهره اسلام به وجود آمده‏اند.

 

وی در پایان گفت: همه باید دقت داشته باشند که حساب اهل سنت از وهابیون و سلفیان جدا است، اهل سنت جزئی از خانواده اسلام هستند اما وهابیت ظالم و سلفیان جاهل دشمنان اسلام و از دایره اسلام خارج‏اند./1329/ت302/ف

ارسال نظرات